..................................................................................................................

Thursday, November 7, 2013

Anak cacat, anak syurga???

A comment that was posted by someone.. 


Taken from a blog of another mom with a special needs child.
 
I have my own comment on this issue but I'm a bit tied up to share it at the moment. What would be your comment?
 
Ok, till then.
 
P/s - People can be so ignorant at times. ;-)

9 comments:

Rizziela said...

speechless

Mazatul Azura Muhamad said...

Anak cacat memang anak istimewa.. Kan bersih dari dosa? Bagi saya, apapun pandangan orang, saya akan tetap katakan anak syurga.. bukankah kata-kata itu juga doa?

ruziyatul mona Adzibi said...

sapa safuan ni.. cacat otak agaknya.. huh!

Rai Ourkizuna said...

saya setuju cacat atau tidak seseorang tu bukan satu tiket utk masuk syurga. tapi bila komen macam ni, macam konsep orang bertudung tak bertudung.. orang bertudung belum tentu masuk syurga.. tapi orang tak bertudung dah tentu tentu berdosa.. ada sedikit persamaan kat situ..

pada saya..anak cacat anak yang istimewa.. dalam kepayahan, dia melakukan kebaikan. tentu lebih besar nilainya berbanding mereka yang sempurna sifatnya.. dan bagi ibu bapa yang sabar dalam menguruskan anak yang istimewa ni tentu besar ganjarannya..

maaf kalau kurang jelas maksud komen saya.. T_T

Ma Ri Ni said...

Saya rasa, maksud penggunaan kata "Anak Surga" lebih kepada mendoakan anak tersebut je. Tapi rupanya ada orang yang berpikiran lain pulak. Tapi saya rasa, kalau yang mengeluarkan pernyataan tersebut adalah bukan sesiapa atau bahkan anonymous, yang kita tak tau apa latar belakang keilmuan dia, lebih baik kita abaikan saja. Kalau seorang pakar agama yang cakap macam tu, baru lah kita ambil tau :)

za is said...

just be strong and ignore stupid people with stupid comment. kalu dah menyakitkan hati tak perlu baca dan apa hebat sangat ke ilmu si safuan tue sampai nak mempertikaikan apa yang ditulis. teruskan perjuangan untuk rayyan

transformed housewife said...

knur setuju dgn Rai Ourkizuna tu.

Tengku Damia said...

Lelaki tu apa masalah?

Takkan hanya satu kes yang dia lihat terus jump to the conclusion macam tu jer.

Anak cacat mmg AHLI SYURGA.Dan apa yang buat dia jelik sgt dgn sebutan itu?Nak orang label dia benda yg sama kot.Tolong la.

Biasalah kak,orang yg tak alami dia tak akan faham.Andai takdir LELAKI ini diberi peluang merasai apa yg ibu bapa yg mempunyai anak istimewa ini,mungkin waktu itu dia akan berubah fikiran.

Wallahuallam.

.... said...

"bertuah punya anak.."

x salah pun nak panggil anak syurga. kata2 tu kan doa..