Thursday, November 22, 2007

Gantung

Entry from my old blog

Melly Goeslow - Gantung

Ku harus menemui cintaku
Mencari tahu hubungan kita
Apa masih atau tlah berakhir
Kau menggantungkan hubungan ini
Kau diamkan aku tanpa sebab
Maunya apa ku harus bagaimana
Kasih… Sampai kapan kau gantung
Cerita cintaku memberi harapan
Hingga mungkin ku tak sanggup lagi
Dan meninggalkan dirimu
Detik-detik waktu pun terbuang
Teganya kau menggantung cintaku
Bicaralah biar semua pasti
Tentunya hubungan cinta denganmu
Membuat ku sakit
Hingga mungkin ku tak sanggup lagi
Dan meninggalkan dirimu

Musim cuti ni byk terima undangan ke majlis perkahwinan kan? Manusia dijadikan berpasang-pasangan.. Itu lumrah alam dan hukum kehidupan.. Memang kita boleh lantang berbicara,
"Ooh.. I've everything that I've ever needed! I got my family, my friends, n I got lots of money to spend.. I'm complete!!"

Sejujur manakah kita pada diri sendiri kalau ini yang kita laungkan? Tak terusikkah hati tiap kali melihat teman2 bahagia disisi pasangan masing2? Jalan berpimpin tangan, keluar bersama membeli barang dapur, lebih ironi kalau memangku bayi yg comel denagn mata yang bulat dan bundar.. (Adoption is one thing, but the connection between bio-mother-daughter is simply amazing I suppose.. So there wll alwiz be a diff! Tho I really cant imagine how to carry a baby in ur belly for 9 months)

Dulu, aku pun sama.. Pernah terpikir yang aku xkan kawin.. Perkahwinan & lelaki sangat menyusahkan.. Bila tgk kawan2, bercinta bagai nak rak.. bila gaduh pun sama, dunia macam dh nak pecah.. Kawan2 yang x buat apa2 pun kena tempias.. Yang dah kawin laki buat perangai, lagi la sedih..

Tp walau apa pun pengalaman orang, kita still nak harungi jugak.. Bila hati dah terpanggil utk menyambut seruan cinta dan pintu jodoh sudah sampai, kita memang x boleh lari..

Masa single, korang penah x alami symptoms ni --> kita rasa yang kita rindu kat someone, tapi x tahu sape? Rasa nak ade boyfriend dan dan tu jugak, tapi xkan nak tangkap muat jer.. Ramai scandal, sms x berenti, tp hati tetap x tenang coz kita still rasa ade yang amiss? Syukur tgk kawan2 bahagia tp ade timbul sedikit perasan cemburu, bila masa kita akan smpi? Kalau yg dh clash, ade waktu teringat-ingat kenangan bersama si dia.. Kalau betul itu semua x perlu, kenapa ade rasa yang tertinggal?

Kawan mungkin akan berada disisi kita.. Tp akan ada waktu bila dia juga perlu berada di sisi keluarganya.. Dan bila waktu itu datang, kita bersyukur kerana kita masih ada cinta..
Kepada yang masih single, aku doakan semoga kalian akan terima jodoh yang sesuai.. Yang dengan tanpa ragu, korang boleh proudly announce.. "I've met my soulmate and we really completed each other.." Aminnnn...

P/s - ari ni bangun pagi, kuar jer bilik air, tgk hubby tgh jemur baju.. fuh, kembang hati.. rasa nk peluk jer.. dh la demam.. xyah bersuruh dah sekarang.. bagus.. bagus.. makin jinak nih.. hehheheh..

3 comments:

Anonymous said...

babe,
aku tgh mengalami simptom2 tu.
and it is killing me!
damn, hate it!
bile la my prince charming nak turun nih?

Jiey^Mien said...

Sabar Nan.. Masa yang perit akan berlalu.. InsyaAllah akan tiba waktunya.. Mana la tau nnt orang yang paling x disangka-sangka.. Xpun cam Hazwanie dgn Mail Kashfi..

Anonymous said...

Aminnnn…..