Sunday, March 30, 2008

Ini rasanya kempunan???

Jumaat, kul 10pm baru smpi umah.. Byk keje sgt kat office.. Dh lama rupanya aku x stayback.. Hahahha.. Aku memang pemalas!! Since dh lewat, mmg rasa malas giler nk mkn.. So, aku just mkn pear sebijik.. Pas mandi n buat ape yang patut, aku terus terlelap..
.
Kul 4am, aku terjaga disebabkan satu pergerakan dalam perut.. Serentak, perut berbunyi minta diisi.. "Rayyan, it's 4 in d morning.. we wait till tomorrow k.. Kan **** dah kata nk dtg bwk nasi lemak.. Sabar yea.." To my surprise, Rayyan berenti menendang n aku boleh sambung tido cam biasa slps beberapa kali bertukar posisi.. Hmmm.. Fahamkah dia?? Mungkin..
.
Paginya, aku dpt SMS yang mereka bertukar plan.. Instead of breakfst kat umah aku, mereka ke Genting; Kota Keriangan.. Ada sedikit rasa hampa dihujung hati.. Malangnya hubby tiada untuk memujuk.. Aku berkira-kira di dalam hati.. "Takpela Rayyan, esok kita mintak ayah beli nasi yang sama yea.." Sekadar memujuk hati sendiri.. Memang nasi lemak itu pernah menjadi kegemaranku suatu masa dahulu...
.
Oh, ini rasanya kempunan.. Alhamdulillah.. Sepanjang membawa Rayyan, aku tidak mengidam dan minta makanan yang pelik2.. Telah kusaksikan sendiri salah seorang sepupuku menangis tersedu-sedu minta ikan talapia fresh kul 730pm.. Kesian si ayah dan suami terpaksa pergi memancing di kolam ikan orang semata-mata memenuhi hajat orang yang mengidam..
.
Seingat aku, apa yang aku pernah minta adalah nasi berlauk sewaktu kami balik Kelantan, dan pau kaya sewaktu pulang dari kerja sebulan yang lalu.. Kedua-duanya ada, tidak susah untuk dicari.. Mintak2 jgn la aku mengidam yang pelik2..
.
Kerana aku bukan jenis yang meminta, pantang bagiku andai ada yang mengusul dan berjanji tapi tidak membawa.. Takpe la, aku masih boleh menghadapinya.. Buktinya, sampai sekarang aku belum dapat merasa nasi lemak itu.. Tapi aku tak rasa terkilan..
.
Bersendirian di hari sabtu.. Walau rancangan asalnya bukan begitu.. Aku terpikir, apa yang membuatkan aku sedih sebenarnya? Tidak dpt mkn nasi lemak atau perasaan takut ditinggal keseorangan.. Pasti jawabnya aku belum bersedia untuk berseorangan setelah apa yang aku lalui.. Kerna aku takut aku akan menangis lagi.. Tapi Alhamdulillah.. Perasaan itu sudah kubuang ketepi.. Aku tidak boleh mengharapkan orang lain sentiasa bersamaku.. Adakalanya sepi itu indah.. Hanya kerana aku bersedih, aku tidak boleh menghalang dunia daripada mengejar keseronokan.. Hanya kerana aku mengalami saat2 yang sukar, aku tidak boleh membuat dunia berhenti bernafas..


.
Masih banyak lagi hari mendatang yang terpaksa aku hadapi berseorangan.. Jadi aku memutuskan untuk menghadapinya dari sekarang..
.
P/s - Malamnya, kami ke Mc'D, hanya tapau.. Alangkah bagusnya andai hubby membawaku makan di Bukit Permai sambil menikmati pemandangan Kuala Lumpur.. Tapi hampa.. "Ala, kita makan kat Taman Bukit Saga (rumah aku!)je la.. Nampak gak KL" Dan sudahnya, kami hanya makan di depan TV sebab ade football match.. Arsenal lawan ape ntah.. Huh! Bola lagi!!

No comments: