Thursday, November 20, 2014

Rezeki orang rezeki kita jugak..

Ok, sepanjang kisah berbelog ni, banyak waktu memang aku up pasal perjalanan aku dengan anak bujang aku lah kan? Lebih kepada perjuangan dan mencari serta memberi harapan. Hujung-hujung, berkisar tentang kehidupanlah pendek gayanya.
 
Setiap kisah kesakitan, rawatan, pilihan aku cerita. Dengan niat, kalau ada yang mendapat manfaat, Alhamdulillah.
 
Lewat waktu, aku temukan cinta baru; Young Living Essential Oil. Di sini juga aku kongsikan. Bila banyak feedback positive, memang naik sheikh la. Terus lebarkan sayap. Gittew.  
 
Hari ini, aku mahu kongsikan satu testimonial yang aku kira sangat dekat dengan aku.
 
Ibu ini adalah antara yang jelas nampak kesungguhan tatkala kali pertama dia menghubungi aku mahu turut serta dalam sharing session di Taman Tun bulan lalu.
 
Beberapa minggu ber YLEO, ini feedback pertama yang aku terima daripada ibu Aisy.
 
 
 
MasyaAllah. Aku taktau nak kata apa. Allahuakbar. Subhanallah.
Kenapa aku kata ini sangat dekat dengan aku? Kerana faktor utama yang menemukan aku dengan Young Living Essential Oils adalah usaha aku mencari penawar untuk pendengaran Rayyan Ariff. Aku kejar sang therapist dari Singapura.. Aku berdebat dengan sang suami tentang essential oils.. Aku googled sebanyak mungkin maklumat di Internet.
 
Dengan air mata aku sapu Helichrysum pada telinga Rayyan Ariff. Serendah aku memohon pada Allah SWT biarlah ini antara asbab pulihnya pendengaran sang anak. Gelojak hati aku tak terkata waktu itu. Sebotol kecil Helichrysum Essential Oil adalah RM337, dan aku rasakan akulah antara manusia terbodoh yang percaya pada benda-benda sebegini. Namun aku adalah seorang ibu yang sangat-sangat terdesak. Aku mahu punya memori perbualan yang bermakna dengan Rayyan Ariff suatu waktu nanti.. Maka aku rela bertaruh atas segalanya. Kalau Young Living Essential Oil ini satu scam, aku rugi. Kalau sebaliknya, Alhamdulillah.
 
Begitu terdesaknya aku. Tiada live testimonials. Tiada living proof yang mampu aku rujuk melainkan maklumat dari Internet.
 
Then berdasarkan ilmu yang terhad, aku kongsikan kepada yang turut memerlukan. Semalam, aku terima satu lagi whatsapp daripada ibu Aisy..
 


Aku teruja. Aku rasa gembira untuk dia.
Alhamdulillah rezeki Aisy.
Alhamdulillah.

Untuk mesej yang seterusnya, aku mengambil sedikit waktu sebelum menjawab. Sedikit beremosi kerana sejujurnya, aku juga sangat, sangat mengharap sesuatu yang sama untuk Rayyan Ariff. Bukanlah cemburu, jauh sekali berhasad dengki. Tetapi aku terasa seperti hilang jiwa seketika. Aku terasa bahawa tuhan masih tetap mahu menguji kami.
 
Dan seterusnya, aku kembali berpijak pada realiti. Alhamdulillah rezeki Aisy cepat, dan aku tentunya sangat2 teruja kerana tidak sikit banyak, aku rasakan belog aku ini turut menyumbang walau hanya picisan. Syabas ibu Aisy. Syabas di atas usaha dan kesungguhan seorang ibu. Saban waktu.

Untuk kami, perjalanan masih jauh. Semoga akan ada sinar yang dicari.
 
Tiada sayugia di dalam memberi kesembuhan melainkan dariMu. 
Semoga ada izin Allah SWT.
 
Cepat korang aminkan! Kang aku murka!! Hekhek. :-P

4 comments:

AMIIZAA@Mieja said...

alhamdullilah utk aisy...
insyaallah ada sinar utk rayyan...amin:)

Kak Rose said...

Alhamdullilah untuk Aisy...
Insya Allah untuk Rayyan dengan izin Allah yg maha menyembuhkan. Aamiin.

Mama Kembar Tiga said...

InsyaAllah Jiey, berkat usaha u, moga Allah permudahkan.

Terubat skit rindu dapat tgk pic Rayyan Arif ni :-)

nurul iman said...

Alhamdulillah. Tabah !