Friday, December 30, 2011

Segala cinta yang ada.. III

Entry wajib untuk setiap hujung tahun - recap kisah sepanjang tahun. And again, I decided to use the same title as what I've used for year-end-recap-entries.. Kerana masa yang kesuntukan, hanya main things sahaja kita update yea..
.
January
Of course, the biggest thing would be Rayyan Ariff went to school for the first time.. Kali pertama menghantar putera tunggal ini ke sekolah, penuh rasa syahdu di dalam ruang jiwa.. Anak Mama dah besar.. Dulu, most of the doctors predicted that he wont survive after birth, namun dia kini ke sekolah..
.
.
Besar nikmat Allah SWT untuk kita nak..

Dan satu laginya, kami juga mendapat konfirmasi bahawa Rayyan Ariff tidak memerlukan cermin mata kerana hasil pemeriksaan, matanya baik-baik sahaja.. :-)



February
Bulan yang sibuk tanpa bibik yang pulang bercuti ke Indonesia. Bulan yang mana Rayyan Ariff menunjukkan peingkatan yang agak banyak. Berkemahiran menyiapkan puzzle dan sebagainya. Semakin cheeky dan Rayyan Ariff juga berjaya di dalam misi potty training. Tapi hanya di sekolah kerana di rumah, Mama tiada kerajinan itu.. =P

March
Satu berita yang sangat tidak dijangkakan kami terima. Alhamdulillah, syukur Ya Allah di atas rezeki dan kebahagiaan terhebat yang Kau kurniakan untuk kami..
.
Alhamdulillah.. :-)

April
For the very first time, Rayyan Ariff took his first two steps! But that was it.. Takde lagi dah.. Hopefully, with more stimulation, he'll do it again.. ;P

Bulan ini juga, kami menyambut ulangtahun perkahwinan yang keempat. Alhamdulillah kerna harmoni itu terus bercambah..

Rayyan Ariff dan anak-anak syurga yang lain di majlis sambutan ulangtahun ke 3 Alisya Qaireen yang jatuh pada bulan April.. :-)

May
Encik hubby menjalani pembedahan pada lututnya penangan kecederaan sewaktu bermain futsal, dan di dalam pergelutan antara kepenatan dan morning sickness, saya mengambilalih segala tugasan di rumah. Super penat!
.
Bulan ini juga, kami mendapat pengesahan bahawa Baby RA bebas daripada kondisi yang menyerang Rayyan Ariff sewaktu di dalam kandungan. Syukur Ya Allah!
.
Result Baby RA aka Baby Rifa Aleesya..
.
Paling penting, when May comes, Abang Rayyan is 3!!

June
Pertama kalinya Rayyan Ariff 'bersolat' dengan mengangkat takbir dan mengucapkan Allahuakbar dengan bahasanya yang tersendiri.. Subhanallah.. Super comel!


.
Bulan ini juga menunjukkan Rayyan Ariff menguasai teknik ,merangkak dan dia tidak lagi mengesot seperti kebiasaan yang dilakukannya..


.
Bulan Jun juga menyaksikan kereta comel kesayangan saya rosak teruk kerana kemalangan. Dugaan.. Hubby pula masih lagi bercuti dan mengikuti fisio harian untuk lututnya..

July
Alhamdulillah, rezeki untuk orang baru datang dengan kenaikan pangkat. Pengiktirafan ini tentunya membuatkan saya mahu berusaha lebih di masa akan datang. InsyaAllah..

Mama outstation ke Lumut manakala Ayah dan Rayyan Ariff mengambil peluang bercuti-cuti Malaysia selama 5 hari 4 malam..


Bulan July juga merupakan bulan yang mana kita menyambut Ramadhan.. Subhanallah.. Rindu sungguh pada Ramadhan!
.
August
Hari raya!!


Dan, untuk kali pertamanya, Abang Rayyan pandai lukis bulat-bulat!! Mak banggoo.. :-)


September
Pendaftaran di sekolah baru Rayyan Ariff dan juga sibuk membuat persediaan menyambut ketibaan ahli keluarga baru nanti..
.


October
- Ulang tahun kelahiran saya yang ke 29! Tahun terakhir di siri 20an..
- Percutian singkat ke Cherating
- Pemergian En. Perdana diganti dengan kehadiran Cik Livina
- Paling sakit, Abang Rayyan Ariff diserang demam denggi di saat mama sarat mengandung!

Happy masa cuti-cuti chenta,, Next time bila adik dah besar, mesti lagi happy.. :-)
.
November
Kelahiran sang puteri yang dinanti-nanti, Rifa Aleesya pada 1 November 2011.. Alhamdulillah..

Adik Puteri di hari Aqiqah, 12.11.11

December
- Bulan yang suram kerana masih berpantang.. Hanya bersama keluarga dan anak-anak.. Sebulan di kampung adalah super best! Abang Rayyan, masih dengan akalnya lah.. Pantang mama leka, adik akan dirapatinya.. Pernah, dia mengambil botol minyak yu yi, hujung botol di calit dengan jari telunjuknya dan di sapu pada perut adik.. Super cute!! Apa yang Mama buat, itulah yang dia buat! Spending time with your loved ones are priceless!!
- Dan tentunya cerita bonus akhir tahun dan year-end-sale.. I must admit that I did lots of shopping this time around.. Most of them, online shopping!! :-)

.
Sampai ketemu lagi di tahun hadapan.. Terima kasih kerana setia bersama Kerna Kasih Kita.. Paling penting, terima kasih di atas setiap doa yang dititipkan buat kami sekeluarga.. Sangat-sangat menghargainya!!
.
Untuk 2012, InsyaAllah, saya mahu menjadi insan yang lebih baik di dalam segala aspek dan mahu meningkatkan usaha untuk anak-anak! Semoga segala keindahan terus milik kita.. Aminnnn..
.
Goodbye 2011 and welcome 2012!!

6 comments:

Papa, Mama & Azra said...

Jiey, selamat tahun baru 2012!!!!

Unknown said...

wah, cukup lengkap untuk bulan ini ye.

Mama Kembar Tiga said...

wah jiey, banyak betul achievements in 2011 yer. happy for u, esp rayyan's developments & baby rifa's arrival. moga moga next yr will be another wonderful yr for u & family, InsyaAllah :-)

Miss Fadhilah said...

Smoga thun 2012 membwa seribu kebahagiaan keberkatan kejayaan kebaikan buat kak Jiey sekeluarga terutama abang Ian comel!....

mummyrinazone beauty said...

saya silent reader so skang 2012 nak komen.telalu banyak perkembangan rayyan si budak tomei n kuat semangat..kalau semangat dia tak kuat masakan dia bertarung nyawa sen=hingga sekarang..adik plak cute=)semoga 2012 rayyan lebih berkembang dengan sihat..insyaallah=)

Saya AWA empunya BLOG ^^ said...

insyaallah, setiap anak lahir didunia ada keistimewaan tersendiri. rayyan hensem nak lak time dia senyum n bersemangat. si kecil tu cute,chubby sngt.. ^^..