Monday, July 22, 2013

Cerita Ramadhan lagi

Sudah 13 Ramadhan. Cepatnya waktu berlalu!! Ya Allah, kekalkan rahmat dan nikmat Ramadhan kepada kami selama yang bisa Ya Allah.. Semoga terus diberikan kesempatan menggiatkan ibadat kepadaNya. Aminnn..

Ramadhan kali ini agak memenatkan. Ramadhan yang berbaur dengan kesakitan dan rezeki tuhan. In Shaa Allah, akan saya perincikan di dalam entri seterusnya nanti.

Menu Iftar pada hari Isnin, bersamaan 6 Ramadhan. Sambal kerang, ayam blackpepper, kerabu mangga, telur rebus dan ulam. Sempoi kerana anakanda gering..

Menu iftar pada hari Selasa, 7 Ramadhan. Kubis goreng kunyit with sotong, siew pak choy udang with sos tiram, paprik ayam, budu with tempoyak, roti-john-hangus-terbakar, chicken fingers, potato wedges and nuggets.

Hari Rabu dan Khamis, hari gantung kuali. Bermusafir dalam ikhtiar penyembuhan untuk sang putera yang gering.. Penat lelah yang berbaloi..

Hari Jumaat, 10 Ramadhan. Hari membalas dendam. Gian memasak katanya. Nasi kerabu, solok lada, ikan goreng tepung, telur masin, vontot hayam, budu with tempoyak, kuih lopes.

Sabtu, again berbuka di rumah mertua. Nasi daging with kari ayam youuu..

Hari Ahad, 12 Ramadhan. Siakap 3 rasa, telur goreng kicap, ayam goreng rempah, sup sayur, ulam, budu..

Penat tapi puas. Next entri, sesuatu yang lebih. In Shaa Allah. ;-)

3 comments:

Rizziela said...

setiap hari meriahnya lauk pauk..rajin jie masak lepas kerja yer

Eliss said...

paling terliur sekali budu tu. hehehehe

transformed housewife said...

buley poso ni tok dey lg nok wat nasi kerabu. terliur tgk nasi kerabu Jiey sakni.