Sunday, August 29, 2010

His latest favourite activity: Sabar itu iman.. (",)

Rayyan Ariff is so into shape sorting lately..
It seems so impossible before..
But now, he's getting better at it..
=)
.Not just he uses this snail as a shape sorter, he uses it for conditioning activity too and it is super cute to hear him saying the vowel tone!
.
With his turtle..
.
Pressing no.9 to put it in nicely..
.
Look at those tiny fingers.. =)
.
How long it took for him to master this activity??
6 months-8 months!!!
.
Sabar itu iman.. =)

12 comments:

aSmiDar said...

biar lambat asal selamat..
biar slow asal manis hasilnya..:)
chayok2 adik Ian....:)

Kak Rose said...

Congrats to Ian & jiey too... yes! biar lambat tapi look at the result... bangga kan menjadi seorang ibu n pengasuh yg sabar.

iCaLoVeZiE said...

ayesha belum pandai yang ini. mesti cuba lagi. dan kuat berlatih lagi. 1 tahun pun takpe. asalkan boleh!

fatonahHairil said...

usaha tangga kejayaan..caya lah ian...:)

Anonymous said...

Siapa kah yang boleh menjangka pada esok hari?
... masih akan berpenghuni kah badan ini?...masih boleh kah nikmat yang dipinjamkan Ilahi, dinikmati?...

Siapa kita untuk menidakkan ketentuan-Nya?
...jika hari ini begini...begini kah selamanya?...jika hari itu begitu...begitu kah selamanya?

Kita bukanlah siapa siapa pun di dunia ini...
NAMUN Allah telah pun berfirman dalam Al-Quran...dan Rasulullah telah pun menyampaikan risalah-Nya..

Kunci ke syurga adalah kalimah syahadah...maka jangan sesekali berputus asa atas Rahmat-Nya..kerana Dia tidak pernah sesekali membiarkan hamba-Nya bersendirian dalam menuju keredhaan-Nya..

Wallahu'alam...

transformed housewife said...

napok bersungguh2 Ian buat. Ian is a hardworking boy.

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

ian sgt rajin, sgt pandai dan cerdik
tak pe...lambat2 pun dapat jugak...

puterikurekure said...

AAAAAAAAA!!! auntie terkejut ok Ian terer aaa...

kagum betul auntie ngan Ian ni. jiey, Ian betul2 sangat cerdik tau!

Rizziela said...

Rayyan pasti boleh. Semangat yg ada pada Rayyan memang tinggi..Tahniah Rayyan

Pnut said...

Bravooo Ian...
sebenarnya bab ini Ian lagi terrer dari Alesya..

Alesya, mana nak hadap benda-benda ni.. dia cepat bosan, kita suruh buat camni, dia buat camtu.. mana tau tekun nak masuk benda-benda camtu... dan emak Alesya pun pemalas sebenarnya. insaf tengok ni. nak kena rajin juga la..

linda said...

Ian mmg cerdik....tahniah ian...auntie selalu doakan ian....mmmmuuuuahhhh...syg ian....:)

adianiez AIDA said...

clever boy!!!
masa tu sampai juga kan jiey?
best!!!