Sunday, January 31, 2010

~@Saya tak suka PMS!!!@~

Serius! PMS buat saya jadi orang lain!
PMS buat emosi saya turun naik bagai takde hari esok..
Bila jiwa kurang stabil, yang jadi mangsa ialah En.Hubby!
.
*Gile saiko aku neh*
.
Benda kecik boleh jadik besar..
Benda besar lagilah, boleh meletop-letop..
.
Contoh paling kurang cerdik ialah pagi tadi..
Saya cakap kat Dia, "Bang dah lama kita tak makan nasi lemak Man Pis kan?
Pastu dia tanya balik, "Nape? Adik nak ke?"
Dalam hati terus membengkak!
"Kalo taknak, takdelah saya mentioned!!" Jerit hati kuat-kuat!
.
"Takdelah.. Saje sebut" Mulut menjawab walaupun saiz hati dah makin mengecik..
**Kalau la awak bleh baca hati saya time tu**
.
Pastu adegan meroyan dah mula kick in
Hanya sebab sebungkus nasik lemak ayam,
rajuk hati di bawak smpi ke ptg..
siap ungkit2 kata laki tak dah sayang lagi dah..
[Mentang-mentang aku dah tak cantik cam dolu2 kala] **Ni setan yang bisikkan
.
Puas la En.Hubby susun ayat mintak mahap..
"Laki mana yang tak sayang anak bini.. Cuba bagitau abang?"
Tanya dia lagi..
.
Hati saya dah makin lembut..
Air mata syahdu pun dah kering..
.
Ini part syahdu syahdan..
Belum lagi bab marah2..
En.Hubby jugak yang jadik mangsa..
Seb baik la PMS ni sebulan sekali..
Kalo hari2, pecah hati orang tua tuh..
.
Korang jangan la terperanjat kalo tgh drive, tetiba tgk kete sebelah
Ada driver pompuan tgh nangis
Tu pompuan tu tgh sesat la tuh..
Sebabkan PMS punya pasal..
Mudah je nangis meraung dlm kete bagai..
*Mau tak sakit ati, dr Bulatan Pahang nak gi Mont Kiara bleh terbabas smpi Loke Yew.. Tgh2 jam plak tu*
**Gile tak pro pompuan neh bwk kete**
.
Tadi terjumpe CD gamba2 lama.. Gamba masa pki baju saiz S & jeans saiz 28.. :P
.
Sesape yang baca entri neh & penah ngayat pompuan neh,
mesti dok tadah tangan syukur coz tak kawen ngan pompuan neh..
udah la badan bagai di pam2..
saiko plak tuh..

P/s - Saiko sebulan sekali takpe.. Sebab hari2 yang balance tuh, memang pompuan neh baik ati.. Takcaya, tanya bibik! *Bik, baik ckp yea.. Kang ujung tahun tak dpt bonus* Muahahhahha
.
P/s (2) - Wak, saya mintak mahap dari ujung rambut sampai ujung kaki ekk..

15 comments:

My Life My Journey.. said...

Jiey, Jiey.. Kelakar pulak bc entry kali ni, biasa ler tu Jiey.. Dlm bebelan pun ada kelucuan, tu istimewanya Jiey nie, comel la u ni Jiey..:)

kak zue said...

hi jiey...sabarrr....
hbby akak kalau sebut/tanya pasal mkn mcm tu dia akan jawab gini..'jom..kita p la ni'..sb dia bleh mkn anytime..kita plk yg nk kena kontrol.

alyyani said...

PMS betul nih. hahaha.. sian ke alimin. nasib baik dia jenis cool jek.

gmbr tuh, ms zaman2 ko becinta dulu mmg aku kagum. almaklumla, badan mudah dilentur.

aku pms gak smlm, geram ke rambut nia yg nutup mata tp semua tak bg potong. mmg pms!

maya amir said...

ye..saya pun tak suka PMS.. sbb saya tgh pms laa nih.. jiwa kacau betul!

Elyn said...

no komen jiey sebab peel aii pun sama cam u ekekekeke

:: MURNI MASREENA :: said...

cunnyer awek ni.... hehehe... tak per jie... at least... ada jugak yang sayangkan kita kan??? PMS... hmm.... itu sebenarnya satu anugerah buat kita kan???

PuteriSatu said...

sangat comel... sekarang pun comel gak cam ian..hiks..

izzahazfar said...

2 kali zah tengok...eh ni betul ke kak jiey yg tulis....betul ke kerna kaseh kita punya blog...hahaha...

kak jiey lawa la...(sila senyum byk2 supaya pms hilang)..

gina marna said...

hehehe....kalo dah namenye pompuan...gtu la jiey wehh. kite tgh meroyan gok nii.

tgk gambo2 tu tringat ms kite mude dulu...saiz S gak tp loni....huhu :)

puterikurekure said...

hehehe. biasala resam orang berumahtangga. kite pon kadang2 camtu gak. emo tak tentu pasal. laki tgk pelik. awat bini aku neh? benda kecik nak marah2 sampai 2 hari cakap benda sama tak henti2. huhuhu~

kurusnya awak dulu2 ek. macam saiz adik kite si zaza tu. :)

ApasH said...

betul la jiey..saya pon pernah dapat statement gitu.

Ade sorg mamat ni tanya kabo..then saya jawab mmg makin "sehat"..

dia bleh reply.."nasib baik aku x ngorat ko dulu"..sabo je la..hahahaha

Noina said...

comey jiey nih..hehe..manalah cik mien tak terpikat..!

yatie chomeyl said...

ekekke nok duk jauh2 eh dr jiey klu time PMS..tok pasal2 keno hangen nanti ekekkekee

A.I said...

ekekekekeke...lawak la kau. eleh, bukan kau sorang saiko. aku pon gitu gak. ops!

mummy_adam said...

sama lah kita..kihkihkih.. nasib baik sebulan sekali jer ek.. husband i pun slalu ckp nasib baik sebulan max 7 hari, kalau 31 hari.. aduiii..xlarat dia kot.. ehehehe