Thursday, May 6, 2010

Teruslah mengorak langkah semahumu anakku..

Fikiran tidak menentu sejak kebelakangan ini dek kerana penangan perkara-perkara yang tidak berada di bawah kawalan saya. Agak tertekan, namun saya memutuskan untuk melepaskan sahaja segalanya. Hidup ini singkat, maka tidak perlu saya bebankan otak dengan rasa hati yang tidak menerima. Biarlah.. Tuhan ada bersama hambaNya yang redha..
.
Banyak cerita yang tertangguh. Khabar tentang Alanna Qish. Kisah tentang percutian singkat superfamilies ke Teluk Senangin, Perak. Dan cerita wajib, iaitu tentang Rayyan Ariff.
.
Rayyan Ariff sekarang ini, sibuk mahu berjalan sahaja. Tidak mahu didukung. Yang penat adalah orang-orang yang perlu menuntun tangannya kerana dia masih belum bisa berjalan sendiri. Namun sesuatu yang saya perhatikan, kawalan badannya semakin baik apabila dia berjalan. Mungkin kerana banyak 'berlatih'..
.

Anak bujang saya yang semakin membesar. Seringnya saya merasakan dia masih bayi, namun melihat gambar ini, sedarlah saya bahawa dia sudah di tahap 'abang-abang'.. *sigh*

Rayyan Ariff dan Puteri Maryam Sophia.. Saya tidak tahu apa yang mereka katakan. Namun omelan mereka di dalam bahasa mereka yang tersendiri cukup mencuit hati! =)
.'Latihan' berjalan.. Berpeluh-peluh Mak Eiy yang setia memimpin tangan Rayyan Ariff
.Waktu ini gerimis.. Namun Rayyan Ariff menangis-nangis tidak mahu didukung. Mahu berjalan sahaja.. Seriously, he looks like a big boy.. =)
.
.Tengoklah aksi Tuan Rayyan Ariff.. He cant even stand still to take photo.. Cuteness!
.
Ada waktu saya merungut meminta Rayyan cepat-cepat berjalan sendiri kerana agak penat melayan kerenahnya. Namun cepat-cepat saya tersedar. Ambillah masa selama mana mahumu nak.. Kerana apabila kamu membesar terlalu cepat, mama pastinya akan merindui saat-saat ini. Saat-saat di mana kamu memerlukan kami untuk melakukan setiap sesuatu.
.
Apa yang ada itu terlalu sebentar untuk dikecapi. Dulu, mahumu di dukungan sahaja. Namun kini tidak lagi.. Mungkin apabila tiba waktunya nanti, kamu juga tidak mahu dipimpin lagi. Maka, biarlah mama menikmati saat-saat ini seadanya.. =)
.
Tentang Alanna? InsyaAllah dia akan kembali bersatu bersama keluarganya yang tercinta hari ini. Pulang untuk meneruskan perjuangannya bersama Mummy, Daddy dan Abg Nadime. InsyaAllah, semoga mentari kan terus bersinar untukmu anakku.. Selamanya..
.
Cerita Alanna akan saya sambung di entri seterusnya..
.
Pic credit to ShahZuraHabib.

6 comments:

Nieza Ishak said...

Jiey,

mmg nampak rayyan dah jadik big broo ... mmg sekejap jerk rasa ..hihihi

Marsha~ said...

Rayyan oh rayyan, lambang kekuasaan Tuhan.. :)

joegrimjow said...

sbulan lebih lg rayyan
tungguuuu

yatie chomeyl said...

abe Ian dah besar la mama, sbb tu abe Ian nok jale doh...nanti abe ian nok hungga plop, insya Allah :)

AiYa said...

lama nya xfollow ian nya story. dh pandai jln ya. good boy.

Intan and The Boys said...

Ian sungguh dh besar.
:)
kejapnya masa...