Tuesday, March 2, 2010

Salah satu usaha untuk meningkatkan daya keseimbangan badan..

Saya perlukan buaian untuk Rayyan Ariff. Untuk membantunya meningkatkan daya keseimbangan badan. Seperti yang pernah saya nyatakan di dalam entry INI, En. Ian Ariff memang takut dengan buaian. Gayat mungkin.

Saya tahu, boleh sahaja di bawa ke taman. Tapi kalau mahu ke taman setiap petang susah juga. Kena adjust waktu tidur Rayyan Ariff. Sekarang ini, walau jam sudah menunjukkan waktu 5.30 petang, cuaca masih panas kerana matahari masih gagah menyinar. Bila tiba jam 6 petang, Rayyan Ariff sudah terlena. Dan saya memang tidak pernah sanggup mengejutkan dia dari lenanya. Lagi pula, kalau dikejutkan sekalipun, mood anak kecil ini pasti ke laut.. :P

Makanya, saya mahu mencari buaian seumpama ini:

Actually, this type of swing can be found at KLCC Park playground. Tapi takkanlah nak gi sana everyday.. Swing kat our place ni jenis yang sesuai untuk budak yang dah besar tu.. Takde tempat sandar..

Tapi yang saya cari, adalah yang tidak terlalu besar dan boleh diletakkan di dalam rumah. Adakah di antara kawan2 tahu di mana kami boleh mendapatkannya?
Kalau yang ini, for babies.. Takut rendah pula bila Ian nak naik.. Ian kan dah toddler.. So kalau bleh biar tinggi sket and less support for the upper body.. Biar Ian 'kerja' lebih.. :P

Pic source: Google Images.

Mana nak cari neh?? =(

12 comments:

yatie chomeyl said...

x tahu jugop la jiey...jenamo gapo hok jiey google tu? kot2 leh cek ikut brand dio.

mama alicianorman said...

salam jiey miey...akak ada kawan dari sekolah , dia ada jual sejenis jus...akak pun tak pandai nak cerita... cari nama ini dalam fb lepas tu tanya dia tentang penyakit baby jiey miey ye..ada dia sertakan gambar semua sekali dalam fb dia... nama dia Imran Yaakub...cuba lah dik ye... Insyaallah dengan izin Allah maa tau kan...

Unknown said...

rasanya banyak jugak playground yang dah ada buaian macam ni. kalau dekat2 rumah mak saya ada. mungkin jiey kena jalan-jalan cari plyground la kot.

Mama Put said...

jiey, kalau x silap fisher price ada ni. kena gantung kat dinding rumah. talinya agak panjang, macam jumper gituw. kalau jumpa Put royat deh.

My Life My Journey.. said...

Jiey,
Cuba tgk d ebay website..
http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=toddler+swing+&_cqr=true&_nkwusc=todler+swing&_rdc=1

tanya penjual boleh tak ship terus ke Msia jika berkenan..

Regards,

KIRIS.. said...

ops..lupe lak nk copy link..eheh...sorry..

http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=7767643&findingMethod=rr

KIRIS.. said...

salam..hi jiey

rasanya brand evenflo banyak kot jual kind of this gear.. tapi, ala2 mcm bouncer n jumper gak.. n tak sure kt mana ada jual kt msia.. but actually, ada gak few brand lain.. nanti if ada nampak kat mana2 will let u know ek.. anyway, cube tgk kat web ni..kalau2 betul ini yg jiey maksudkn..n if derank ada shipping service ke msia ke.. :)

Mrs. Simplicity said...

tumpang tambah komen tp tak leh nak bantu sebab tak tau ktne ade jual. ;)

Sue said...

jiey.. sue da takde simpan pulak blog org jual brg baby. tapi ada penah jumpa. kalau sue dpt trace balik, i inform u ok.

btw,jiey tinggal dekat2 mcd pandan mewah tu kan? playground mini kat taman mawar ada buaian mcm tu. tak jauh dr rumah jiey.

direction:

lalu depan hosp ampang arah taman putra. straight je smpai naik bukit n ada trafic light masuk kanan. terus, jumpa 1st roundabout pun terus (pukul 12) lagi n 2nd roundabout kat menurun bukit tu pun terus lagi. then tak jauh dari situ, belah kanan ada padang kecik n ada playground mini. ada dewan ke skolah tadika tah kt situ. 5minit dr rumah jiey tak silap.

kalau nk happening lagi tak yah susah2 bw ke klcc park tu..just pegi je kat taman tasik permaisuri kat bdr tun razak tu.. playground memang besar n ada buaian mcm tu cuma org ramai la...

Liana Manjaku said...

cam pernah nampak orang jual benda ni, tp 2nd ler jiey. tak tau ada lagi ker tak. Tp, biasanya kat kedai2 baby terutama yang besar2 mungkin ada jual.

Mr. Mrs Zaidi Diaries said...

Jie tayang.. skang tengah warehouse sale my dear.. ada yang ada slide ngan swing yang cam jie kasik contoh tu.. rege murah jek rasanya bawah 500 sesuaii.. warehouse sale my dear tu sampai minggu depan cepat cepattt

syira said...

menepati citarasa tak ^_^

http://www.kmodemarketing.com.my/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=586&category_id=61&option=com_virtuemart&Itemid=1