Sunday, June 6, 2010

Bersemadilah kamu dengan tenang wahai puteri comel yang bersemangat waja..

Selesai sudah upacara pengebumian arwah anakanda Alanna Qish.. Suasana pilu menyelubungi bagaikan meratapi pemergian seorang pejuang.
.
Dia telah menyentuh banyak hati.. Dia telah membuka banyak mata. Itulah aura yang dibawa olehnya..
.
Berkali-kali Syafil Nadime bertanya, apa yang sedang semua orang lakukan.
.
"Papa buat rumah untuk Adik Nun.." Ayu menjawab dengan tenang. Dan Nadime bagaikan menerima penjelasan itu.
.
"Jiey, muka Alanna tersenyum.." Kata Ayu dengan senyuman bersama air mata yang bersisa.
"Alanna senyum sebab dia tahu mummy dan daddy dia dah buat segala yang terbaik untuk dia sepanjang hayatnya.." Saya membalas dengan sebak di hati.
.
Ayu, Syarul dan Nadime, selamanya kamu semua akan kekal di dalam keluarga kecil kita.. Kerana arwah Alanna tidak pernah pergi dari kita. Jasadnya mungkin tiada, namun semangatnya akan selamanya hidup di dalam hati kita.
.
Al-Fatihah.
Alanna Qish Binti Syarulniza
24 Ogos 2009 - 5 Jun 2010

28 comments:

Wife Mr.Em ~ Ibu Mr.Aqil said...

Bidadari syurga itu tlh menyentuh bnyk hati.. membuka banyak mata.. mengusik bnyk jiwa.. dia mengajar sesuatu.. bhawa selagi masih terdaya jgn sesekali berhenti berusaha.. dunia hanya pinjaman & setelah tertunai segala jnji tanggungjawab ia harus dipulangkan.. Semoga bidadari syurga Alanna Qish akan terus damai disana.. Doa Buat Alanna akan ibu panjatkan buatnya disana.. Al-fatihah..

eiNa said...

Al-fatihah buat Alanna Qish, semoga ibuayahnya sentiasa tabah.

alyyani said...

selesai semua urusan. bila ajal nye dah dtg, begenang jugak air mata ni. kuat ke aku kalau ditempat mereka. al-fatihah untuk arwah...

* adeqya8284 * said...

Al-Fatihah ...moga Alanna Qish tenang di sana ...

sI tEDI said...

Al-Fatihah untuk Alanna.

SYurga tempatmu sayang...

puterikurekure said...

Al-fatihah. Salam takziah dari kami sekeluarga.

laila said...

alfatihah
segunung doa untuk alanna
moga tenang disana

mas said...

slm jiey...
baru berkesempatan mejengah blog...

tetiba hati tersentak...
sungguh besar kuasa Allah...

ya ALLAH berilah kekuatan pd keluarga Alanna...

al-fatihah...

shaza said...

Al-Fatihah untuk Alanna..

shaza said...

Al-Fatihah untuk Alanna..

Farah said...

saya ikut jugak kisah alanna ni dari blog jiey..

al-fatihah..semoga arwah tenang di sana.

sayangsayangibu said...

Alfatihah...

Elyn said...

alfatihah....

RieNa said...

alanna lebih kuat dr kita.
dia akan bahagia di 'sana'.

al-fatihah.

(pagi2 masuk opis terus buka blog jiey dan ayu.dan terus mengalir airmata..)

MRS. K said...

Al-Fatihah...

Marsha~ said...

Alanna dah takde???? .......................... bila?? sy tak jenguk lagi blog ayu... semoga tenang disana sayang....

ApasH said...

al-fatihah..bidadari syurga..

Zety Zin said...

Al-fatihah... Insyaallah dia akan menjadi bidadari syurga, menunggu ibu dan ayahnya...

Kauthar said...

thanks jiey 4 updating..semoga ahli keluarga Alanna tabah menghadapi ujian Allah ini..sesungguhnya naluri keibuan ini terlalu tersentuh..sukar nak digambarkan dengan kata2..sampaikan salam takziah saya buat ibu dan dady Alanna ye..

A.I said...

Syurgalah tempat Alanna...INNALLILAH..

MeMoRi Di HaTi said...

al-fatihah buat arwah..moga Alanna Qish gembira disana..tentu anakanda saya ada frenz bermain disana..berat mata memandang, berat lagi bahu yang menanggung..bersabarlah wahai ibu dan ayah..sesungguh anak-anak syurga ini, adalah yang terbaik dari allah, mengajar kiter erti kesabaran, ketabahan, kekuatan dan kasih sayang..

Alanna Qish namamu seindah pelangi kala gerimis terhenti..

shima said...

al fatihah wat alanna..

sarah said...

Bidadari syurga...pagi nie bila baca jer entry Jie...terus air mata bercucuran....Alanna Qish sgt bersemangat waja...tenang jer wajah nya...insyaAllah ada hikmah disebalik pemergiaan nya.Semoga Ayu dan keluarga redha and terima ngan tenang ketentuanNya.....

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

al-fatihah buat alanna...
sedih sgt dpt tahu alanna dah tiada...

shi3la said...

Al-fatihah buat Alanna Qish bidadari syurga.. semoga ibu dan ayahnya sentiasa tabah.

Pnut said...

berat mata memandang berat lagi jiwa yang memikul..moga parent dia tabah dan kuat..

kamalnzura said...

sebak...

Al Fatihah......

Aisya said...

AlFatihah buat Alanna Qish.