Friday, June 20, 2008

Our little hero is coming home

Entry from my old blog

Finally, our strong-will-Rayyan is coming home.. After more than 40 days, he'll finally get to wear a real 'baju'.. No more hospital uniform (which looks like a gown!!) or just diapers.. Latest in 2 weeks time!

Dear friends and family, bila aku bgtau nama baby aku Rayyan Ariff, org mesti ckp t'sgt la Bella nama ank aku.. Makcik pun hangin 1 badan.. nama ni xde kena mengena dgn cerita Bella sama ada yang hidup atau pun yang mati.. Senang citer, biar aku declare nama2 yg aku simpan slama ni:
1. Rayyan Ariff, panggilnya Rayyan.. (Aku dapat nama ni dlm paper Utusan, bahagian Renungan. Ms tu bulan puasa a few years back.. dia tulis lbh kurang camni, umat2 islam yang berpuasa pada siang hari di bulan Ramadhan akan masuk ke syurga melalui pintu Ar-Rayyan)
2. Rizky Adam, panggilnya Riz.. Nama ni sure korang tau maksud dia kan? (Tp hubby kata dia nk nama Iskandar n dia tgh negotiate mintak letak Rizky Iskandar.. Ok gak la kot)
3. Rania Adriana, panggil Nia.. (Bkn sbb citer sinderella tu yea, aku x tgk pun citer tuh, ellany yg bgtau.. Rania tu sempena nama Puteri Rania, permaisuri Jordan tuh coz dia cantik sgt..N Adriana tu maksudnya nisbah)

Disebabkan kawin dgn Tuan Alimin, kalau anak laki akan ade Tuan la kat depan.. Kalau pompuan, Puteri.. (takkan nk letak Puan kot!)

Kesimpulannya, nama Rayyan bukan sempena nama Dr. Rayyan Bella tuh.. Tp kalau Rayyan Ariff jd doktor ok gak.. Neuro surgeon.. :P







3 comments:

Anonymous said...

Ajah : weih namo anok aku tuh!! Megat Iskandar Zulkarnain!!!

Joja : cantik2…tp jgn letak name alea zarissa @ azzara..yg laki x pk lg…ahakzzz

(kitorang tgh otok dok ado discussion tok reti2 nok habih!)

Jiey^Mien said...

Hahahha… Naka ajah.. Dulu hubby aku bet nge aku, kalu aku meney Rayyan Ariff kalu dio meney Iskandar Zulkarnain (aku x ingt dh tanding gapo).. Pah mujur aku meney.. Aku xsey Iskandar Zulkarnain.. Klasik etek.. hehehhe..

Anonymous said...

OMG!!!!!!! Hahahahah… jange ambik! AKu cop doh tu.. aku memey brehi namo klasik2 nih.. tapi takut pok dio (which aku tok tau sapo lagi, haha) toksey laa sebab mesti panggil anok aku IS, namo ex bf key. ngahahahah….