Thursday, April 10, 2008

Seteguh itukah aku??

Entry from my old blog

I just read 1 entry from this 1 blog which I don't even know who the writer is.. It's a very touching story.. I really admire the writer's courage to put everything on her blog.. To actually defined her feelings, to actually give details of everything..

Betapa aku juga ingin berkongsi.. Tp aku x mampu.. Aku x sanggup.. Aku tidak mahu ada yang memandang dengan pandangan yang tidak sepatutnya.. Aku tak pinta simpati.. Aku tak mahu ada yang mengeji.. Tapi kini pandangan aku sudah berubah.. Aku tidak takut lagi pada dunia.. Aku tidak mahu bercerita kerana aku tidak mahu 'dia' tahu.. Kerana aku mahu 'dia' kuat! Andai 'dia' tau aku tidak putus harapan, pasti 'dia' tidak akan berhenti melawan..

Jgn kata aku bodoh kerana terus mengharap.. Jgn kata aku lupa untuk berpijak di bumi yang nyata.. Kerana aku tau apa yang aku buat.. Kerana aku bahu yang memikul.. Kerana aku yang akan menghadapi segalanya di kemudian hari.. Paling pasti, kerana 'dia' adalah aku!

Walaupun aku mungkin akan berada dalam keadaan yang sama dengan penulis itu, aku x pernah putus harapan berdoa pada yang Esa.. Agar nanti ada keajaiban di hujung waktu.. Aku juga berharap aku akan diberi kekuatan yang sama..

Ya Allah.. Moga mimpi indah akan menjadi kenyataan.. Aminnnn...

No comments: