Thursday, December 22, 2011

Dalam linangan air mata.. Al-Fatihah

Pagi ini, dengan penuh bersemangat saya menonton Malaysia Hari Ini.. Kisah anak-anak cerebral palsy yang mana Adik Annisa dan Adik Annur ditampilkan di dalam rancangan tersebut. Mereka sedang mengutip dana RM500k bagi membiayai rawatan pemulihan dan persekolahan anak-anak ini. Dan saya cukup terkesan dengan kata-kata si pengacara, Wardina Safiyyah, "Sekiranya 28juta rakyat Malaysia menderma RM1 seorang, pasti ianya dapat direalisasikan.."
.
Namun sebentar tadi, saya benar-benar terperanjat dengan berita kepulangan Adik Annisa ke rahmatullah.. Al-Fatihah untuk Adik Annisa dan salam takziah untuk Kak Sham dan Abg Fendi. Menyaksikan satu-persatu komen yang ada di FB amat menyentuh jiwa.. Dan saya cukup pasti, kami ibubapa anak-anak istimewa punya jiwa yang serupa dan rasa yang sama..  
.
Dalam linangan air mata, saya mengerling Rayyan Ariff yang asyik bermain dan menyepah segenap ruang rumah.. Subhanallah, walau seribu kekurangan tertancap, merekalah jiwa raga kami! Al-Fatihah..
.


4 comments:

yatie chomeyl said...

Innalillah./.sedihnyo. ore mitok izin share entry jiey ni kat blog ore deh

hafiy said...

saya juga begitu.. menonton MHI di opis.. sambil menatap FB.. sempat tgk blog sukarelawan.. dan tak sampai tengahari.. MHI update status kate annisa meninggal.. saya sangat sedey.. Al-Fatihah.. Takziah..

transformed housewife said...

Al-fatihah.

mama akid said...

al-fatihah..mohon copy k.jie...