Friday, June 27, 2014

Kisah adik Muhammad Firdaus Dullah, satu kisah anak OKU

A few friends tanya, kenapa takde komen pasal kisah Muhammad Firdaus? Aku nak dengar dan tumpang komen kalau ko post something. Boleh??
 
Yea, takde status yang saya muat naik memberi komen tentang ibu Muhammad Firdaus. Tapi saya ada memberi komen pada dua status berlainan. Dan kedua-dua status adalah hangat dengan pelbagai komen dan maki hamun. Klise tapi itu realiti segelintir Facebooker di Malaysia.  
 
Hilang adab sopan.
 
Dan ini komen saya:
*Inhumane - phone auto-correct
 
Dan yang keduanya:


 
 
Saya hormati pendapat semua. Ada yang mengatakan tekanan, ada yang kata meroyan. Dan ini cuma apa yang saya rasa.
Wallahualam.

3 comments:

Monamie said...

saya tak boleh nak pikir positive pasal 'mak' firdaus ni.

oren said...

betul..

walau apapun kata org, saya tetap berpendapat, anak ini tak patut dibiarkan sendirian dan too skinny..hanya Allah yg tahu macamana anak itu makan, minum dan tidur..sungguh saya masih menangis bila terkenang adik Firdaus..memikirkan bagaimana dia lalui malam2 yg sejuk dan dingin, dengan baju carik sebegitu?

Walau cuba nak snagka baik, tapi perkara 1st yg menerpa..""Kenapa mak dia buat camtu?"

Semoga Allah lindungi adik Firdaus dan anak2 kita semua

leya_zaini said...

dear m so much agree with u!! ever since my boy was diagnosed wt cholesteatoma n was once boomed by d dr news saying that sumhow my boy is half OKU, i've been looking around for more info. though his condition physically not as bad as putra n putri syurga u guys but by seeing the affection the endless love given by u ol to those special kiddos makes me appreciate my boy more. though sumtime kena jugakla kan bila dah terlebih sgt adrenalin dia tuh... :). but still in adik firdaus case..... i cant imagine how can she .... urrghh... the phrase.."saya sygkan anak saya.."... to me it is definitely a way to distract people from blaming her wrongdoing. as u said.... it is not a day event! i cant buy her words.. she cant bribe people (who have brain) with all d sad story n so on... come onla..... to me d mother is not suit to address herself as a mother.... shame on her attitude.... may Allah give taufiq n hidayah to her and others who dare to abandoned those special babies.....