Thursday, April 1, 2010

Bersemangat untuk menimba ilmu!!

Bukan setakat bersemangat untuk ke sekolah, tapi sudah ada segala kelengkapannya! :P
..
But the most depressing part is, saya masih belum ada sekolah lagi..
Dr.Taayah suggest supaya tunggu umur saya dua tahun dulu.. =(

.
Sekarang, Mama saya tengah survey special school, playschool ataupun mana2 kindie yang using montessori system..
Ada suggestion tak?
Need to be KL or Ampang area la..
Dan tempat yang sanggup terima saya.. =)
.
PDK? Ada la kat Maluri Cheras..
Tp mama saya still considering..

So far, ada satu special school kat KJ, tp jauh dr umah saya..
N then, ada satu Playschool kat Hartamas,
Diorg sanggup terima saya sebab saya considered as moderate delayed..
Kalau severe, diorg tanak..
Tp syarat kemasukan, 3yo n above..=(
.
So skali lagi, nk mintak suggestion aunties yang sayangkan saya..
Saya nak sekolah.. Saya nak pandai..
=)
Kalau ada kat tempat lain selain Ampang or KL, akan dibuat timbangtara dahulu..

Thanks Aunties!! Muahss!!

9 comments:

Marsha~ said...

alaaa... qila pun tak gi school lagi rayyan.. tunggu besar sketlah.. awal2 sgt nanti boring kan rayyan kan???

Pnut said...

dah nak pegi sekolah dah?? alaaa macam tunggu la sikit hari lagi.. biar Ian independent sikit lagi..boleh tak??? cian Ian...

apa pun hanya emak Ian je tau terbaik utk anak dia... buatlah apa patut demi kebaikan Ian...

lel said...

hoyeahh Ian dah nak sekolah
nanti mesti ada yg suggest kan school terbaik utk Ian okeh

Diyana said...

lama aunty tak jengok ian kat blog mama ian..ian dah ade beg skolah ek?*diyana pun mcm tak sabar je nak hantar mia gi skolah..tp itula,kbykn tadika tk terima budak bwh 3..huhu

eiNa said...

Ian.. gi masa umur 3thn la.. skang main2 dlu..sambil mama servey school yang bagus untuk Ian kay!! :)

Puteri Nuur At-Terawis said...

tegapnya Ian berdiri! Jumpa malam esok Jiey *insya Allah* kita sembang panjang skets.

mOmmyofTRIPLETSplusONE said...

wah dah steady die diri.
ade penah my blog reader commented on my blog pasal tadika gune glenn doman method, rasenye belah area ur place the skool. i dok cube cari balik kt blog i tak jumpe pulak..will keep on searching.

i send my kids sek awal sbb nk biar exposure since they are premature,alhamdulillahmmg nmpak great improvement. try lah scout around places for him

Anonymous said...

Salam...
Ada satu montessori di Jalan Ampang, berdekatan dengan kedutaan.... tapi saya lupa kedutaan apa.

Sue said...

wawaaa rayyan nk g skolah da ke???? hehehe..

kat kajang ada nuhs ark montessori. islamic punye. method of learning mmg guna montessori punye. kat saujana impian. try la tanya...