Monday, February 4, 2008

KaWan SaYa BawaK MyVi

Dulu kan, masa Myvi baru2 kuar, saya teringin gak nk beli kete nih.. Tp bila tgk actual size dia, terus saya cancel.. Ya betul, saya ada masalah utk memandu.. Kete yg saya mampu bawak (i.e. reverse, parking n budget kiri kanan) hanyalah Kancil (regardless auto or manual, 660 or 850).. Itu pun mak saya selalu menjerit kalo naik kete ngan saya.. X percaya kot.. Xpe, saya pun x percaya kat diri saya sdr..
.
.
Kalo kete besar, saya penah try bwk Gen.2 abg saya ms.. Try kat highway.. Sudahnya, masa nk berenti bayar tol, saya xtau nk jarakkan kete tu dgn toll booth.. Saya bukak tingkap, x sampai nk bayar tol.. Saya bukak pintu, still x sampai jgk.. Last skali, sy kena turun drpd kete semata-mata nk bayar tol.. Kete blakang dh gelak2 kat saya (nasib baik dia x marah).. Org tol tu pun senyum sinis.. Sejak tu, saya x bwk dh kete yang lg besar drpd Kancil sy.. Kete hubby? Takkan saya sentuh.. :P
.
.
Berbalik kepada kawan saya.. Fuyoo.. Saya salute abis la kat dia.. Mmg saya tau dia dh ada MyVi.. Tp saya ingt "Sayang" dia yang bawak kete tu memandangkan fizikal dia yg tersangat kecil molek (cam budak sekolah rendah.. btul woo, x tipu..).. Saya x percaya yang dia bleh drive coz dr dulu lagi saya rasa dia ni kawan saya yang plg 'bongsu', jd saya xleh terima yang dia dh besar, dh ade driving license pun.. (Pada hal kami sebaya jer..)
.
.
Sampai skrg saya xleh terima yang kawan saya ni drive MyVi!!! Ego kewanitaan saya mula tercalar.. Haruskah saya cuba memandu kete yang lbh besar dr Kancil?? Xpe la.. Xnk la.. Baik saya teruskan dgn tidak reti memandu, nnt kawan saya bleh jemput saya naik MyVi..
.
.
Kete ni memang bergerak.. Try tgk kat luar window kalo x caya!!!

Giler ah.. Dia pakai sebelah tangan jer pegang stereng!! Kagum!! Kagum!! (Kalau org lain saya leh terima, tp sbb kawan sy ni kawan "bongsu", saya perlukan masa untuk menerima kenyataan)
.
.

.
Fuh.. Kaki dia smpi cecah tekan brake tu.. (Padahal tinggi dia x smpi pun 1.5m kot.. ).. Kagum tak??
.
.
.
Terima kasih kepada photographer saya, tidak lain dan tidak bukan, Geweku - Rabiatul Asma Ismail.. Tahniah kerana berjaya meng'capture' momen2 yang menakjubkan ini..

"Yang, meh la amik aku wak gi Danau Kota!!!!"


P/s - Kawan saya ni jiwang karat!! Karat pun x sejiwang hati dia.. Dia tampal lagu "FIQ-3 mlm tanpa bintang" kat katil dia.. Hahahhaha..

Ni buktinya..

"Yang, mano poster Ezlynn & M.Daud Kilau duet lagu 'Pening' hok faveret mu dulu tuh? Letok la hok tu skali.." Hehehehe..

6 comments:

Anonymous said...

Gewe..aduh! sy ngekek2 sapa nk jlepok bwh meja bc entry awk hkni…u xtau gano prasae i ms mulo2 npk 3 mlm tnpa bintang kt palo tido yang tuh…i nk share nge set u trus amik gmbr lalu.suka selok i nge dia ms tu..aduh..kejut2!! xseko la u…u hk minat newboyz pn xtepek gmbr tomok kt palo katil..muahahahahahaa!

Anonymous said...

wakakakakaa..

Jiey^Mien said...

Gewe gak, bakpo you gegey i minak Tomok nyoh? Key kito budok2 lagi ms tuh.. Pah u ado lagi ko dok poster Bandi Amuk n Jinbara hok you guting dr URTV mulo tuh?

Anonymous said...

Poster bandi amuk n jinbara?? heyy soaley gapo u tanyo i neh..see the leg la gewe..i neh jns setia key so mst la ado lg..i sts tmbh nge poster2 terbaru mereka..penuh bilik i..u gano? poster hamid gurka sts di update ko dop?

Jiey^Mien said...

x minak dh hamid gurkha lo ni.. mami i maroh.. i minak hok jatey blakon one tree hill (cito ore putih tu kalu u nk tau gak..)

P/s - jgn oyak ko e deh i oyak ko u nih, e tepek gamba achik spin n siti nordiana. pah ado lirik gurauan berkasih di dinding bilik ms dio jd rumet i dulu.. beghak dih?

Anonymous said...

gilo lah set mum…aku suko selok baco nih..jiey kita kena terima kenyataan netyang bukan kanak2 lagi!!!