Saturday, October 20, 2007

Aku, Hubby dan Raya..

Entry from previous blog

Alhamdulillah.. raya dah selamat.. walau ramai yang mengatakan raya tu sebulan, tp yang kemuncaknya tuh dh berlalu.. Syukur ke hadrat Ilahi di atas kurniaNya.. Raya tahun ni cukup meriah.. mendekatkan yang jauh dan merapatkan yang dekat.. semoga kebahagian akan terus berkekalan..

Kesyahduan tatkala mengucup tangan suami di pagi hari raya dh dpt aku rasai.. Tahun depan lg syahdu rasanya.. raya di perantauan dengan keluarga mertua la pulak.. Takpe, Selangor – Kelantan bukannya jauh sgt.. Petang raya ke leh la blk kampung aku lak.. Org lain yg raya kat oversea tuh lagi la.. tak gitu?


1st day of raya, we were in Green + Cream.. I know, I’m fat n I don’t look good in Kebaya anymore.. tp xpe la.. nk wat camne, nk pki jugak! Hehehe.. Ni gambor adk aku yang sibuk nk pki hijau gak.. Aku mmg mewah btul tahun ni.. baju raya smpi 6 psg.. Satu jer kain beli, balance hadiah tu..

Best woo makan ns dagang kat umah.. ade gulai ayam, ikan, udang galah etc.. Dh memang jadi tradisi raya kitorg serve nasi dagang.. Ramai sgt org dtg umah kitorang walau pun hujan lebat gak petang raya tu.. Mlm raya 1st tu, kitorg gi umah makcik2 aku.. Ma & Mek.. Seronok dpt b’kumpul ramai2 camni..

2nd day of raya, umah kitorang ade satay pulak.. Tghari aku n hubby gi umah mak sepupu dia. Balik tu gi Rantau Panjang umah tok nenek n nenek sedara aku.. Kul 6 plak kat umah kawan abah; Ayah Lek. Malam tu plak ade BBQ kat umah Ma.. Aku tukang bancuh air.. sorry la kalo termasam sket Ice Lemon Tea tu.. Oren tu rasanya dh ok dh.. Hubby plak x berenti dok bakar ayam.. Dh la pagi tuh dia sibuk cuci ayam dgn abah, Ayah Soh n Abg Man.. Siye dio.. moga2 dia x takut nk raya kat Kelate lg nxt 2 years.

3rd day of raya, hubby & I + Liniey n Biey went to Aya’s hse.. Aya nyer majlis persandingan. We were too early. Don’t have d chance to see her in her wedding dress.. xpe la, nnt mesti dia upload kat friendster.. J Yup, dia sanding berlima.. Abang Aya + Kakak Ipar + Aya + Hubby + Baby.. Congrats! Balik tu terus terkejar gi umah Wanie.. It’s her engagement! She really looks nice in her pink + cream lace. 5 something, gerak gi umah Ajah.. Open house.. Gilo la mung Esoh.. terik urat perut aku dok suko nge mung! Mlm, tolong mami masak coz Pakcik Mazlan datang mkn kat umah. Hubby n Jek gi majlis tahlil umah Wanie.. Abe plak, as always, ngelat!

4th day of raya, gi umah atok sedara aku, Ayah Chik.. Alhamdulillah.. dia n family sihat hendaknya.. before that gi umah Wadie, hsemate abe.. Ptg, gi jalan2 3 buah umah.. sumer sedara mara hubby – Ayah San, Tok Mi & Ayah Mat. Sampai la ke malam.. Malam tu plak singgah umah Pakcik Mazlan, BBQ lagi.. Both of us were exhausted! Blk tu tido x ingt dunia..

5th day of raya, blk KL.. on our way back, tayar kete meletup.. nasib baik xde ape2.. Ye dunia, kereta Perdana Merah yang penumpang2 dan pemandunya lopong di tepi jalan selama 3 jam kat Merapoh itu adalah kami. Tunggu pomen coz xde spanar nk bukak walaupun tayar spare ade. Nasib baik pomen from Kechau sanggup dtg. Kalau x, xtau la ape jd.. Anyway, Pipi n Biy, thnks for trying to help. Kul 4 lebih, singgah kat umah MakCik Nab kat Bukit Betong, pas mkn n solat teruskan perjalaan. Kul 9 baru smpi Ampang.. Mlm tu tido x ingt.. Hubby n Jek mkn nasi dgn telur goreng jer.. Memang xde lauk pon kat umah. Kira ok la tu ade beras nk masak nasik.. :P

6th & 7th day of raya, we went to Rawang, stay for a nite kat sana.. Siyan gak mak mertua aku rindu kat ank dia.. 1st time x raya sama2.. muahahhah.. Beli balang ikan kat rawang.. Hubby sanggup tuh dr Tasik Puteri kuar gi Rawang semata-mata nk carik balang Effiey! Tenkiu sayang.. Yeayy.. Yeayy.. Effiey ade umah baru.. ari jumaat, pas blk frm Rawang, gi tgk movie n shopping barang dapur kat Leisure Mall Cheras. Ntahapape jer citer Otai tuh. Aku pun x faham nape aku tgk.. Ish pelik sungguh. Another important point, ADE RAMAI BUDAK2 DTG RAYA UMAH AKU!!! Fuh.. Kelakar pun ade. Terasa betapa aku telah dewasa n memulakan penghidupan aku sdr.. Dulu budak2 dtg umah mak bapak aku, ni umah aku sdr plak.. Excited woo..

8th day of raya, aku + hubby masak untuk family abang2 dia.. fuh terror aku woo.. masak lunch utk 15 org++.. lauk dia standard la.. ayam goreng, tomyam campur, bawal sweet sour & sayur goreng.. biras2 aku puji tuh.. mak n pak mertua aku pun kata okay.. huh, kembang semangkuk makcik..


Hari2 seterusnya, akan diisi dgn jemputan ke rumah terbuka.. Kitorang plak, jgn Tanya la.. lom sure nk wat open hse coz I hv to admit, aku mmg x reti nk masak byk2.. Sorry! Hehheh..

No comments: