Tuesday, August 26, 2008

Pada seorang bayi..

Saya asyik melihat mummy memberi susu kepada Rayyan Ariff. Seterusnya, meletakkan Rayyan ke bahunya untuk disendawakan. Selepas disendawakan, diturunkan Rayyan Ariff dan didakap erat. Halus sungguh sebuah kasih sayang.

“Best kan ade baby..” Saya bersuara dengan senyuman.
“Best.. Bau baby tu suci..” Jawab mummy.

Saya senyum lagi. Saya cukup suka bau yang ada pada seorang bayi.. Rasa gembira, rasa bahagia, rasa suka, terutama bila memasuki kamar yang dipenuhi bau Rayyan Ariff, baju yang berbau Nappi Kleen, bau minyak Yu Yee yang selalu membuat Rayyan Ariff bersin. Saya suka segalanya.

Rayyan Ariff sekarang dah makin pandai. If he’s not sleeping, he wants someone to be with him. Terjerit-jerit memanggil orang. He also loves his musical toy. He will stares at it and scream for someone to turn it on. Bila dah on, asyik je dia pandang. When it stopped, mula la terjerit2 panggil orang suh bunyikkan blk..

Dan pagi ini, Rayyan bercakap tanpa henti.. Saya angkat sekejap. Sekadar memenuhi syarat. Sewaktu ingin meletakkan dia kembali, dia memegang erat hujung tudung saya. Dengan berat hati, saya melangkah ke office..

P/s – hubby pn suka bau baby. Tapi bila baby wangi je, kalau tak, “Sayanggg.. Rayyan berakkkk!!!”. “Sayangggg.. Rayyan muntahhh!!!”

2 comments:

Mrs. Simplicity said...

jiey, aku suka tgk rayyan nye clip live rather than see his pictures. seronok dgr bunyi dia & keletah dia. nangis ala2 manja dia sume.

take care!

Jiey^Mien said...

Ko ke ni Aly?