Friday, August 14, 2009

Aku semut merah..

It's almost 6.30pm and it's friday some more, but almost everyone in your division (not just department ok!) are still in front of their PC. You can clearly hear the sound of their fingers hitting the keyboard button and clicking the mouse.. What do you feel? Do you feel ok to leave or feel obliged to stay?
.
To make things worst, just a few minutes ago, you have being scolded by someone so-called "senior". Would you rather go back and continue your work on monday or just sit in front of your PC doing things that is non work related like updating your blog?
.
Photo from : ahderk.com
.
Aku tau la, aku semut merah.. Ko ni species kerengga agaknya..
Takyah la nak treat aku cam sampah..
Masuk kubur nanti, kita sama taraf jer..
Masa baca talkin, diorang takkan sebut nama ko sebagai "si polan bin tan sri si polan"..
.
P/s - Mode : Jiwa kacau, hati pedih!! Saya benci office politic . Saya benci dunia politik Malaysia. I wish that I'm working in a place that got nothing to do with 'serving the public or work for the public". Reality sucks!

6 comments:

Cikpid said...

gulp..gulp..gulp..

sabar yer mama Ian..sy pon x suke politik opis n mnyampah ngan org yg gile kuasa n tunjuk kuasa..rase nk jontos pale die..benci

tini said...

sabar.. lgpun x lama lg, jiey x yah tgk muka dia lg.bertahan.. bertahan..

mummy_adam said...

sabar yer dear.. mana2 pun mmg ada benda2 yg x besh mcm nie.. sabar k :)

MamaHana said...

jiey, politik office nie mmg menyakitkan... linda sendiri pun tak tahan dgn tempat kijer linda nie... tp bila fikir balik, kat cnie la linda carik rezki selama 4 thn nie, redha jer la... ntah bila nak dapat kijer lain.. tp mcm yg org selalu cakap, kat mana2 pun kita kijer, mesti ada politik punye... so tahan jer la...

ai said...

Kalau kau nk tau, aku kat opis ni tak kira la kau tu kerengga ke...raja semut ke..kalau aku x salah, aku akan FIGHT sampai aku menang! Buat masa ni aku dah 2x menang lawan kerengga yg benggong tu! muahahahahahaha...

Farah said...

saya pon benci!