Tuesday, November 10, 2009

He loves to sing his own song.. =P

Setiap kali dibawa masuk ke bilik air untuk dimandikan atau dibersihkan badannya, Rayyan Ariff akan mengeluarkan bunyi-bunyian yang berirama. Setelah beberapa kali, tahulah saya bahawa ianya satu bentuk 'nyanyian' kegembiraan kerana seperti anak-anak lain, dia memang suka bermain air.
.
video
.
Rakaman setelah bebe rapa ketika Rayyan Ariff mandi. 'Nyanyian' kebiasaannya agak kuat hanya pada permulaan sahaja.. Kalau nak record mula2 susah la.. Sape nk bwk Ian masuk tub?? :P
Rakaman juga dibuat secara sembunyi.. Kang nangis plak bila tgk mak dia! Setiap kali Ian mandi, dibelakang inilah saya berdiri menjadipemerhati.. Risau woo.. =P

.Caught in the act, selalu sangat tendang-tendang TV mama!
.
Besides being a happy baby, Rayyan Ariff is also getting better at using his feet.. Masih lagi agak sensitif, tetapi tidak seteruk dulu. Sekarang, dia mula menjelajah di dalam rumah dengan menggunakan walkernya, menarik wayar telefon, bermain dengan langsir, menekan butang TV dan banyak lagi.
.
Penggunaan kakinya tidak terhad di dalam walker sahaja. Ianya seperti tangan kedua buat Rayyan Ariff. Kalau mahu mengambil sesuatu, dia akan menguis-nguis dengan kaki sebelum mencapai dengan tangannya. Walaupun barang tersebut hanya dekat jaraknya.
.
Paling kelakar, pernah tangan kanannya memegang botol susu yang sedang di hisap sambil tangan kiri bermain rambut.. Kaki kiri pula 'memegang' sebelah lagi bahagian botol susu!
.
Itu bukan kali pertama. Pernah saya saksikan, Rayyan Ariff menggunakan tangan kanannya untuk menggaru telinga yang gatal. Tidak cukup dengan tangan, dengan kaki pula telinga itu digaru! Aduh anak.. Manusia tak garu guna kakilah! Tetttt!
.
Kebiasaannya juga, kalau kita bermain-main dengannya, dia akan mengusap-usap perlahan pipi kita. Kini, melangkah lagi setapak ke hadapan, mengusap dengan kaki! Tentu sekali saya akan menegur perbuatannya!! Sangat tidak sopan..
.
P/s - Dulu nak sangat dia guna kaki, skrg dah guna, byk plak benda pelik yang dia buat.. :P

11 comments:

h4ni3 said...

salam jiey mien.. 1st time tinggalkan komen kat sini :)

bangga & kagum tengok semangat Ian & mama.. another Ian's achievement..baru nak explore kegunaan kaki dia la tu. mesti comel.. :D

AppleCrux said...

hehehee..comel lah Ian! Wah multi tasking nmpknya, kaki tgn semua utilize habis nih..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

nuha lak suka pijak perut aku dengan kaki..x boleh tahan mak..hahahaha

izzahazfar said...

alhamdulilah...lihat..Allah itu sangat sayang pada umatnya..dia dah bg akak kegembiraan di sebalik kerisauan seorang ibu...

Abg ian juga sudah boleh jadi seorang abangkan...!

Belly-Button said...

ahaha... veri kiut of him!
xpela atleast dia da stat explore dgn kaki dia. =)

Marsha~ said...

pergghh.. rayyan mmg anak lelaki sejati lah... byk menggunakan kaki.. hehehe

yatie chomeyl said...

abe Ian kan kreatif, sebab tu dia boleh buat mace2 denge kaki dio. mama dio toksey join Ian garu telingo guno kaki jugop ko? eheh

Zety Zin said...

Hihihi... garu telinga guna kaki tu yang paling tak tahan! Comel!

Noorlaila Mohamed Nor said...

asal boleh guna nak tahan botol
kaki pun kaki la kan Ian?
huhu

nyyzza said...

hi jiey,
nice to hear Ian achievement!go Ian..

suke tgk Ian tepuk besen biru masae die nk mandi tu..hehhe

hedayah said...

comelnye suare ian nyanyi.
geram.
nmpk sgt tgh happy.
hehe.