Wednesday, October 13, 2010

Blog saya glamour.. Gila ramai pembaca!! Rugi korang tak baca!!!!

Ini kandungan email saya kepada Ina, Ita, Ayu dan Put dari keluarga Superkids:

"Bila kita buat entri, bukan niat nak suh blog ramai reader.. jiey sendiri tak penah nk promote blog kat sesape.. in fact, kat fb pun tak letak link.. sbb mmg tanak member2 tahu pasal ian.. bukan malu, tapi tanak bila jumpe nanti, member dok pandang kesian kat kita..
tapi lepas satu, satu yang terjadi kat ian, jiey rasa perlu bercerita.. sekurang-kurangnya, jika setiap yang membaca menyumbangkan doa buat ian, dah banyak doa yang sampai kepadaNya..
Lagipun, kita ni bukannya maksum.. belum tentu semua doa kita sampai kepadaNya.."
Seriously, siapa yang mahukan anaknya sakit? Sakit dia, sakitlah kita.. Tak pernah pula saya ketawa gembira bila anak saya sakit, kerna saya punya modal untuk diceritakan di blog..
.
Kalau diperhatikan, sudah tiga hari Rayyan Ariff tidak menjadi tunjang utama entri di blog ini.. Kerna saya mahu berehat daripada menghuraikan kesakitannya..
.
Namun seandainya yang berkata-kata itu punya hati, mungkin dia tahu bahawa ini adalah medan saya untuk melepaskan perasaan.. Bukan untuk mengemis simpati..
.
3 tahun dahulu, sewaktu saya tidak diberikan harapan oleh sesiapa, saya mencari kekuatan.. Mencari sehingga saya keletihan.. Dan kini saya merasakan bahawa saya perlu bangkit memberikan harapan kepada mereka yang memerlukan.. Bahawa segala keajaiban itu milik Allah SWT..
.
Anak yang sama yang tidak diberikan sebarang harapan oleh para doktor.. =)
Peace.. No war.. ^_^

Note : Memang saya melenting sewaktu kali pertama membaca entri di blog itu, tapi saya tidak menghukum.. Kerana yang pasti, rambut sama hitam namun hati sulam lain.. *Errr.. ke rambut blogger tuh kaler merah eh?? Tak perasan plak..*

17 comments:

EvisuKyme said...

org sebegitu tu dikurniakan Allah s.w.t akal dan fikiran..tp dia xfikir perasaan org lain...sbb itu ramai yg setuju dgn tips dia tu...sy yg xde kena mengena pun hangin tgk blog dia...xpe...Allah itu mahal adil...xbyk,sikit pun dia akan rasa...bukan simpati,tp ye,medan utk kita luah rasa...masih ada manusia yg sebegini sifatnya...

Leen Die said...

smlm bc blog jiey pastu Rayyan Danial pun ada sama..nie suka tgk gmbr Rayyan Ariff duk sengih..pastu ore ttp blog dia marah..so kenalah buka sampai dia bg ttp...sambil tue mulut duk bising tak th citer gapo ko ore

ArshSabila said...

Jie, ngape ni..? ada yang buat dajal lagi ke..?Manusia ni kalau takde PHD tak sah agaknya hidup dia..kalau PHD doctorate takpe juga..ada jugak sumbangan tuk negara!

ArshSabila said...

oo dah faham...dah faham..takpelah jie sabarlah..bukan semua orang yg ada nilai sensitiviti- peka terhadap perasaan orang lain.. biar apa jua alasannya kita seharusnya menapis dan meneliti setiap bait patah yang dikata- but how many people really concern about this..? more often that not,they just simply saying what they are preferring to say,just because "this is my blog, if you don't like it, you are welcoming to leaving it"

yatie chomeyl said...

blogger mano hok tok reti tu jiey? meh ore nok tengok retep

Marsha~ said...

jiey.. blog mana tu jiey.. nak jugak baca.... i kan kepohci.. :P

transformed housewife said...

Ya Allah.. bakpo ado jah hok dekki. Dio pun nok glamour lah tu sbb u tulih nyakit hati ore lain pulok. Takpo Jiey, ramai hok pehe bakkpo Jiey buat blog utk Ian ni.

♥ Che NamNam ♥ said...

sabarlah jiey..janganlah ko endahkan sangat kater2 manusia yang macam bagus...bergegar2 kokokkannyer tapi najis berlumuran..

Ian okeykannn...harus kuat yer nak...

iBu ZulFaQar RayYaN said...

sapa blogger tuh??hihi bz body nak tau...:P

Mamanurin said...

sabarlah wahai ibu rayyan..cutenya rayyan masa kecik..lagi handsome sekarang heheheehe..bersih suci raut wajah dia..luah aje yang perlu diluahkan sebab yang menanggung kita, kalau beban dan rasa dalam diri tak terluah, ia akan memakan diri..kita akan jadi lebih tertekan, at least kita share perasaan kita..biarkan aje apa org nak kata..muahhhhhhhhhhhh utk rayyan yang handsome tu..

Bicara hati ibu aisya said...

Jiey..saya ckp terkesan ngan kata2 jiey tu.saya setuju 100%.Saya pun hangin ngan tulisan blog tu jiey.xper..belum sampai masa dia.nnti tiba saatnya baru dia tahu perasaan kita semua.

p/s:semoga 'orang' tu cepat sedar kerana sakit/mati tu dtg dari ALLAH bukan kita yang memintanya.

Mrs. Simplicity said...

sape tu eh? takde insurans tu!

kmieja said...

salamss jiey....biarkanlah mereka dgn labu-labunya.

Akak suka mengikuti perkembangan Rayyan. Moga rayyan sihat selalu, amin :)

Anonymous said...

salam jiey..

emmm turut sedih kerana masih ada 'insan' yang sebegitu dalam dunia nie.. :( smoga Allah sentiasa memberkati hidup jie sekeluarga dan moga 'insan' berkenaan dibukakan hatinya untuk melihat dunia dengan mata hatinya satu hari nnti.. macam yg slalu sy komen dalam blog jiey sebelum nie..walau banyak mana mata yang menghina, lebih banyak hati yang sudi mendoakan kesejahteraan jiey n rayyan dan ibu2 lain yang diuji.. insyaAllah~~ (^__^)


salam sayang,
~~mama_aerynn~~

Bukan Bidadari said...

ade page yg tertinggal ke ni? tertanya2 plak aku..

Farah said...

hmm saya tahu blog mane..tapi rasenye die dah delete post tu so saya tak sempat nak baca ape yang merepek pasal tips tu kan..anyhow ape pon alasan die..die tak patut cakap macam tu.

bila berblog memang kena ade etika..bende2 yang boleh buat org lain sentap eventho tak maksudkan personally kat sape2 pon boleh jadi issue..so hati2la bile menulis.

EvisuKyme said...

xpayah lah cari...sbb "page not found.."apapun sy dh view blog n tips dia...biarlah dia...