Tuesday, November 2, 2010

Bangun, bangun dan terus bangun wahai anakku, Rayyan Ariff..

Apabila Dia mengurniakan hujan, pasti di sebalik awan mendung kan ada pelangi yang menjelma bersama mentari yang kembali menyinar..

Pada suatu ketika Rayyan Ariff pernah dikatakan tidak dapat melihat, namun semalam dia cuba mengambil seekor semut hitam yang berjalan di lantai.. Kecil dan halus. Apabila percubaannya gagal, dia menolak semut itu ke tepi dengan hujung jarinya sambil mulutnya tertawa girang.

Terima kasih di atas kurniaan mentari ini Ya Allah.

Pada suatu ketika Rayyan Ariff pernah dikatakan tidak dapat mendengar, kelmarin saya tunjukkan sebuah kereta mainan kepadanya dan berkata, “Car! Vroom.. Vroom.. Vroom..”

Dan dia memandang saya sambil meniru, “Oom.. Omm.. Omm..” Comel dan manja ajukannya.

Terima kasih di atas kurniaan pelangi ini Ya Allah..


Anak yang gemarkan buku; membelek dan tertarik pada gambar.. :-)

Pabila suatu ketika Rayyan Ariff diramalkan mungkin akan hanya berbaring seumur hidupnya, kelmarin juga, dia bangun dengan sendirinya..

video

Sudah lama dia mampu bangun.. Namun bezanya kali ini, dia tidak lagi memerlukan tangan kami sebagai ‘sumber keyakinan’.. Jika sebelum ini kami perlu menyentuhnya hatta dengan sebatang jari sekalipun agar dia merasa ‘selamat’ untuk bangun, kini tidak lagi.. Dia semakin kuat dan berani.

Terima kasih di atas kurniaan terindah ini Ya Allah..


30 comments:

yatie chomeyl said...

abe Ian mem eberani, to lamo lagi insya Allah buleh jale snediri doh..go abe ian yg hensem dan berani!

MRS. K said...

Alhamdulillah.. syukur padaMu ya Allah!

puterikurekure said...

alolooooo.....Ian ni....buat auntie sebak tau.
auntie happy!

Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil said...

Alhamdulillah!!! Sangat2 kagum dengan ciptaan Allah swt yg terindah.. Kagum dengan semangat si anak kecil..

MadianiMamat said...

Alhamdulillah...keep it up Ian yang comel!! :)

noorshafila said...

Alhamdulillah.
Syukur kepada Allah dengan perkembangan Rayyan Ariff yang mengembirakan.

littlehumblelynn said...

Ian tahu mamanya nak tgk dia berdikari,dan i/allah dia boleh buat!!

AIN NAZRI said...

alhamdulilah.. nikmat Allah tak terhingga, semoga ian akan terus bangun tanpa toleh kebelakang.. cepat maju ye adik..

sarah said...

Ian yang sememangnya gigih...dan kuat...bangu8n & teruskan nya Ian...

eRaY said...

terharu, sebak & gembira...insyallah tak lame lagi ian akan berlari keliling dunia :)

nuyin2u said...

Alhamdulilah..sgt2 syukur + terharu tgk rayyan. terdetik dlm hati, satu hari nnt aisyah pun mesti mcm ni

Anonymous said...

Sesungguhnye Ian dh jadi mcm sumber inpirasi antie lah..hari2 antie nk tgk perkembangan Ian dan ..Subhanallah, begitu besar kekuasaan Allah ... yang melangkaui segala-galanye didunia ini..Antie kagum dengan pencapaian Ian & Mama Jiey....Antie percaya dh tak lama lgi mesti Ian akan dpt b'jln & terus berlari dan lari ..Jiey, you will see these miracle towards Ian very soon...InsyaAllahh...

Luv,
Antie Sya (Shah Alam)

Dong, Dia & Azra said...

Alhamdulillah! Semoga Ian terus berani meneroka potensi diri.

Cik Chuie said...

alhamdulillah...ian sangat comel.......

ummisofea... said...

Alhamdulillah...berkongsi kegembiraan

mrs_zura said...

thumbs up to ian..tahniah to ian n mama!

SURIA AMANDA said...

Alhamdulillah..keep up a goog work Ian....u can do it...auntie will pray for u

Rizziela said...

Wah! semangat yg kental la Ian ni...bagus..suka anti tengok Ian bangun...penuh keyakinan

Anonymous said...

Go rayyan go...insyaALLAH rayyan pasti boleh...

aunty ayuzafina

Kerikil Kehidupan said...

subhanallah...semoga ian terus sihat...and moga iman pun dapat bagun begitu suatu hari nanti

Anonymous said...

Alhamdullilah....syukur kpdNya....aunty dah mengikuti perkembangan rayyan ariff sejak sebulan yg lalu.....Tahniah utk mummy Rayyan n family.....
Insyaallah bila kami pulang ke tanahair..teringin menziarah Rayyan n family

luv
aunty ija
Lancaster, uk.

teacher bonda said...

go ian go!!!

Bicara hati ibu aisya said...

Alhamdulillah..semoga ian trs sihat. Insyaallah, xlama lg bolehlah ian berjalan dan berlari kan ian kan. Boleh main kejar2 ngan aisya.. semoga dipermudahkan segalanya untuk anak2 ini. isk, sebak lak rasa tetiba.huhuhu

Pnut said...

clap...clap...clap...bravo Ian.... kita duk tepi goyang-goyang pom-pom ni.. kita jadi pom-pom girl awak ni... go Ian go.... Gimme an I gimme an A and gimme NNNN Iannnnnn gooooo....


muaahsss hug and kiss from
Alesya...

'atiqah said...

Alhamdulillah, ALLAH punya kerja =)
p/s: moga terus membesar hebat!

linda said...

alahmdulillah...syukur padaNya...happy tgk perkembangan ian...kagum dgn kekuatan mama Jiey..happy smpai menitis air mata auntie...huhuhu...sesungguhnya Allah maha berkuasa atas segalanya...
slpas ni pasti ian bole berjalan 7 terus berlari...cahaiyok ian...
sygg ian...mmmuahhhh..

memorisusuanku said...

alhamdullilah...seronoknyaa auntie dengar perkembangan rayyan:):)

Naddiea said...

Allahmdulillah...Ian dh semakin sihat.berkat doa semua yang sayang Ian..insyaallah Ian akan membesar sebagai seorang yang hebat dan mempunyai semangat juang yang tinggi..take care jiey n family.

Manjakusayang Collection said...

Alhamdulillah... Syukur ke hadratnya... InsyaAllah masa itu akan tiba juga! Ummi yg mengalir air mata pula! sadih + gembira

kakyong said...

semoga rayyan dpt terus melangkah