Saturday, July 2, 2011

Anugerah untuk ketabahan???

Kalau ada, anugerah untuk sebuah ketabahan, pasti saya mahu berikan piala tersebut untuk anak-anak seperti Rayyan Ariff.. Tubuh kecil yang tidak henti melawan dugaan.. :-)
.
Hari ini, Rayyan Ariff meninggalkan rumah sewaktu jam menunjukkan ke angka 11.15am.. 
- Menghadiri sesi terapi pertuturan..
- Makan tengahari di Rasamas Carrefour Subang
- Kembali ke SDMC, mandi dan bertukar lampin serta pakaian di tandas hospital..
- Tidur seketika di sofa lobi bangunan lama SDMC sementara menantikan sesi fisioterapi..
- Menjalani sesi fisioterapi dengan senyuman dan gelak tawa walaupun dikejutkan dari lena yang tidak lama..
- Hanya tiba di rumah tatkala jam mencecah ke angka 6.00pm
.
 Wajah mengantuk sebelum terlena.. :-)
.
 Bertemankan kipas dan handphone Mama.. :-)
.
Patuh apabila diminta senyum pada kamera handphone ayah.. :-)
.
Seperti seringnya, Mama dan Ayah mendoakan agar penat lelah kita ini akan berbayar suatu masa nanti.. Aminnn.. InsyaAllah, suatu masa nanti Rayyan Ariff pasti bisa bertutur dengan baik dan berjalan sendiri yea nak..
.
Oh Ian, hari ni kamu buat mama bangga lagi bila Ms Tey kata ntah-sistem-apa-pada-pemikiran-kamu berada pada tahap ketiga, iaitu untuk anak seusia 2-3tahun.. Nak, you are 3! Which means that you are not that delay.. We'll work harder ok.. :-)
.
Dan mama selalu bagitau adik RA, rutin sabtu yang sibuk adalah sesuatu yang kita tidak dapat lari.. Semoga Adik RA memahami dan kuat seperti Mama dan Ayah untuk tolong Abang Rayyan Ariff yea nak..

9 comments:

Rozuan Ismail said...

kesian ian nampak penat tapi tabah,bila senyum,hendak senyum jugak.huhu,moga baby RA setabah abangnya

ieda said...

nabila mmg takleh lawan tuan kecik ni...jadual padat.
nabila hari ni jalan2 makan kat rumah kawan umie dgn abah ja...pastu g rumah mak tok...then balik rumah makan lagi...ooopppss...nabila menang bab makan..hehehe

moga rayyan lebih cepat progress bila dah ada baby nanti..insyaAllah.

Mama Kembar 3 said...

bila baca ni mama rasa terharu, kagum, seronok & proud all in one. Rayyan mmg a very special child in every way, he's strong, he's a fighter - a miracle. Sangat, sangat special! And cute tu, geram tgk his cheeky smile hehe. Hugs & kisses for darling rayyan yer, muahhhh! :-)

me suya said...

Gigihnya IAn..
Comel... InsyaALLAh, doa Kak Jiey akan makbul suatu masa nanti :)

shaliza said...

Salam,semangat jiey & suami amat kental...Ian deserve it.

Mamanurin said...

alahmdulilah..jiey, mama baca entry ni dgn air mata bergenang, rasa rangga sangat dgn Ian dan ibu serta ayah Ian sebab selalu percaya pada kebolehan Ian..Ian good boy, teruskan usaha dan semangat!! Mamanurin proud sangat!!!

transformed housewife said...

Ian mmg kuat mcm anak2 yg istimewa yg lain.

CutieLiesa said...

terharu n sedey...tgk sikecil yg begitu kuat....

AIN NAZRI said...

insyaAllah, Abg RA akan terus maju.. dan lepas nie Adik RA pon leh bantu abg sama2