Thursday, May 28, 2009

Mencari rentak yang hilang..

Semalam, saya bertungkus lumus cuba menyiapkan sambungan entry "episod setahun yang lalu".. Saya ingin terus melakarkan segala kenangan itu di sini agar perasaan penuh kesyahduan yang pernah saya rasai suatu waktu dulu tidak akan luput dari ingatan..

Tapi jika difikirkan kembali, sudah setahun peristiwa ini berlaku. Namun setiap detik dan saat masih lagi terasa. Seperti baru semalam segalanya terjadi. Serasanya, setiap detik dan waktu itu akan selamanya melekat di kotak memori saya.. Trauma kah ini? :P

Belum pun lengkap sambungan cerita itu, saya berhenti menaip. Ada rasa kurang enak di hati.. Satu rasa yang tidak dapat digambarkan.Sebetulnya, saya sering dihujani dengan pertanyaan dari mereka yang mengikuti kisah Rayyan.

Apa sebenarnya yang berlaku pada Rayyan? Sesungguhnya ia bukanlah satu rahsia besar.. Malahan, saya sering menceritakan kepada mereka-mereka yang berbual-bual dengan saya secara berhadapan. Dan ada juga yang dikongsikan melalui emel. Tapi sungguh, berat sekali jari-jemari ini mahu memperincikan segalanya di sini.

Saya takut. Bimbang andai disalahertikan. Saya kagum dengan ibu-ibu di dalam bloglist saya; "Amazing Journey Through Life" yang berani menceritakan segalanya dengan penuh informatif. Saya cuba mencari keberanian yang sama, dan setahun telah berlalu namun saya masih belum menemuinya..

InsyaAllah, andai saya menemui 'keberanian' yang saya cari, pasti akan saya ceritakan segalanya di sini.


P/s - Sedih masih bersisa. Emosi tidak stabil. Agaknya sebab 'kawan baik' datang berkunjung.. Susahnya jadik perempuan kan?? :P

9 comments:

Elyn Sani said...

kdg2 kwn baik dh lepas pun emo leh jadi gak jiey...... dh name pun pompuan emo la x sudah2 heheheh...

Adinina said...

Sebetulnya Jiey bercerita bile Jiey rasa perlu, dan pada mereka yg Jiey rasa selesa saja...(wpun sy mmg ingin tahu :). Tp melihat Ian skrg, rasanya cerita ttg perkembangannya yg lebih menarik dan patut diberi perhatian..

NizA said...

jiey...naluri pempuan cpt tersentuh dgn perkara2 yg sedih...bertuah kita jd perempuan sebenarnya...
sayangkan Ian tuk sy ye...sy sayang sgt ngn Ian...

SyahNur said...

actually, x semua org terlalu open utk menceritakan ape yg terbuku di hati.. kalo jiey rasa selesa utk x ceritakan ape2 pun, its up to u.. terpulang pada awak... sy rasa semua ibu2 ni paham ape yg awk lalui selama ni k!

Naddiea said...

jiey,Rayyan sangat comel okay..tabahkan hati yer Jiey..owhh saya terlepas entry besday Ian.sangat happening n sungguh meriah.plus Ian is so cute with the red bow tie.

take care sis!!

Anonymous said...

jiey, semoga terus tabah..terpulang pd jiey nak citer @ sebaliknye..past is past..yg pnting ian yg comel akan terus shat..peluk cium dari ommy utk ian...

Farah said...

jgn sedey2...tak semestinye jiey perlu ceritakan semuanya..tp ape pon jiey taip saya tetap suke baca :D

Liana Manjaku said...

Jiey...ummi doakan semoga jiey sentiasa tabah... Semoga jiey bertambah kuat.

Jiey^Mien said...

Elyn : Setuju.. Setuju.. Emo tak berhabis!:P

Adinina : Betulkan? Fokus pada progress.. Terima kasih kerana mengingatkan!

niza : thanks a lot dear.. coz menerima ian seadanya.. =)

syahnur : thanks nurul.. terima kasih kerna memahami. terharu sgt2 coz skrg ni pun byk telinga yang sudi mendengar dan tangan yang membantu.. semoga terus dipermudahkan..

naddiea : InsyaAllah.. Befday ian last two weeks kot.. Saje meriah sket, coz meraikan perjuangan selama 365 hari.. =)

ommy firuz : thanks kak. betul kata akak.. past is past kan?

Farah : Thanks dear! Semangat nak terus menaip nih.. =)

Liana : Thanks dear.. AMinnnn.. (Meh pakat amin ramai2 meh!)