Monday, March 14, 2011

Kau nak tunggu aku mati dulu??

Semalam, hubby khusyuk dok baca kisah anak buang ayah kat Metro. "Ish, ape punya anak la hai.. Dok doa bapak dia mati.."
.
"Ala.. Dunia sekarang dah memang banyak yang kejam kot.. Tu anak yang doa ayah mati, mak pun ada gak yang doa anak mati.." Saya menjawab bersahaja.
"Kat mana?" Soal En Hubby.
.
"Tu ha.. Kat sekolah Ian. Bibik cerita, ada sorang adik ni, tiap-tiap hari antar kakak dia gi skolah. Dah 30an pun umo kakak dia tu. Kata bibik, kasar sangat adik dia tu ngan kakak dia. Dia main rentapjer jaket and helmet yang kakak dia pakai. Bila bibik cerita kat cikgu, cikgu cakap, itu adik dia, mak dia siap  cakap, KENAPA KAU TAK MATI-MATI LAGI HAA?? KAU NAK TUNGGU AKU MATI DULU KE BARU KAU NAK MATI??"
.
Subhanallah.. Dunia.. Dunia..
.
Anak, dalam apa jua bentuk kehadiran mereka, sangat membahagiakan!

8 comments:

UmmiQusyairi said...

Subhanallah...
Sangat kejam.. Sedihnye.. tergamak seorang ibu cakap camtu kat anak die kan kak.. Peluk cium untuk Ian Chumel..

Mama Kembar 3 said...

Ishh sanggup mak dia kata camtu... siannya kat anak tu, camna laa agaknya layanan yang dia terima kat umah. Aduh.. nak menitis air mata ni memikirkan nya... siannya...

Mama Q said...

ramai org jahil hukum agama ni Jiey..tu yang sanggup keluar kata2 yg patut dari seorang ibu

PuteriKureKure said...

mengucap panjang kita jiey. dunia...dunia.

insan kerdil said...

dalam berusaha menjadi yang terbaik.....berusaha juga untuk menyediakan yang terbaik....

meski pun yang demikian....tetap yang saling membezakan adalah kekangan....matlamat.....kaedah....

'bertemu' ada ketika nya 'menemukan'.....'berkenalan' ada ketika nya 'memperkenalkan'....pada kelemahan serta kekurangan makhluk bernama manusia....apatah lagi buat yang teruji dan diuji.....yang ada ketika nya 'terzahir' juga kata2 serta perilaku yang kadangkala tidak terjangkau dek pemikiran.....yang hanya Dia....yang Maha Mengetahui....sahaja tahu kenapa....dan mengapa...sehingga terjadi nya demikian....

semoga Allah S.W.T....sentiasa melindungi dan mempermudahkan urusan dunia akhirat....buat tiap hati yang teruji dan diuji...dalam menuju redha Ilahi....

ketentuan Allah adalah rahsia Allah....

wallahu'alam...

hani@debumelukut said...

kucing pun tau sayang anak ...

transformed housewife said...

Masyaallah. Kenapala ada je yg berfikiran begitu?

yatthienuer said...

ishhh!!!
menitik airmata baca...
mudah2an saj hati ibu itu dilembutkan dan menerima kehadiran anaknya dalam keadaan apa pun...amin ya rabbal alamin