Tuesday, April 26, 2011

Anak macam Rayyan???

Minggu lalu, sewaktu kami bercerita, tiba-tiba sahaja bibik membuka cerita lain..
"Itu hari, Cikgu ST bilang, Kalaulah saya ada anak macam Rayyan.." Cerita bibik. Kata-katanya terhenti di situ kerana tiba-tiba sahaja Ayah Chik Ian sampai..
.
"Tadi bibik cerita pasal Cikgu ST kat skolah Rayyan. Kenapa? Dia nak kata susah ke jaga anak macam Rayyan?" Tanya saya kembali, mengingatkan bibik tentang ceritanya yang hanya separuh jalan tadi..
.
"Oh bukan. Maksudnya, kalaulah dia anak anak comel macam Rayyan.. Suka la dia. Selepas itu, terus sahaja Cikgu SF bilang, sabarlah.. Sampailah masanya itu nanti.."
.
Termalu sendiri saya dibuatnya kerana terlalu berprasangka. Itulah saya. Kerna sering saya sematkan, tidak semua manusia ikhlas menerima anak istimewa lantas saya sering terbawa-bawa dengan sifat yang satu ini.
.
Hmmm.. Ke mana perginya positive mind attitude ni?? :P
.

Muka legend, hati cute.. Eh salah, muka cute, hati pun cute.. :P

7 comments:

Norhanafizah Husain said...

Salam Jiey..
Gembira tengok Ian lately ni makin ceria dan alhamdulillah..dia sihat kan..tak ada lagi serangan kesakitan yang meruntun hati. Semoga Ian terus sihat dan semoga baby RA & mamanya juga terus kuat dan sihat. Bila Ian nak pindah sekolah?

Lynn Abd Latib said...

jiey

sbg ibu kita pasti akan rasa sedikit tersentuh bila ada org yg menyebut2 ttg anak kita!!

so its normal to feel awkward bila ada org bercakap ttg mereka

apapun ian ttp cute :)

yatie chomeyl said...

meme abe Ian cute n hensem sgt..:)

AIN NAZRI said...

memang kiut pon hero rayyan nie.. chumel chumel.. geram tengok.. semoga rayyan terus sihat dan membesar dgn baik.. nanti leh main sekali ngan adik kan kan..

taqwa said...

rayyan tue sanagt comel..saya suka baca blog akak dan selalu mengikuti perkembangan dia..sangat gembira tengok perkembangan dia meningkat..ALLAH dah bagi syurga kt akak dan suami.. :)

Bicara hati ibu aisya said...

encem ar tuan kecik nih

~~~Luv Harraz~~~ said...

salam kenal... comey la Ian nie... hencem....