Thursday, April 7, 2011

Seribu satu perkara tentang dia~

Memang hampir kesemua entri di sini berkisar tentang dia.. =)
Permata hati belahan jiwa lah katakan.. =P
.
Seiring dengan pertambahan umur, akal pun makin panjanglah.. Dari dulu lagi, cukup teruja setiap kali menyambut Mama pulang dari pejabat. Terjerit-jerit excited.. Dengan ayah tak heran sangat..
.
Tapi sekarang, kalau dengan ayahnya lain pula. Bila ayah sampai rumah, terus tangan kecilnya capai kunci kereta, hulur pada ayah sambil depa tangan minta di dukung. Mulut pulak, "vroom vroom vromm.." bunyinya.. Pujuk nak naik kereta. Tak sampai hati punya pasal, tiap2 hari ayah bawak pusing-pusing walaupun dah malam. Padahal, pagi-pagi buta dah naik kereta dengan mama gi school.. =)
.
Sekarang ni, nak suruh ambil apa2 pun senang.. Kita cakap, tunjuk, laju dia pegi ambik and bagi kat kita.. Tak kurus la mama kalo gini gaya.. Sebab remote astro yang sejengkal jarak pun ada org tolong ambikkan.. Hahahhaha..
.
Kalo kena marah, muka memang syahdu abis.. Muka takut pun ada, nak nangis pun ada, memujuk pun ada.. Kalo tengok memang tak sampai hati la... Siap ketap2 bibir tahan nangis..
.
Tapi dah polisi rumah ni, kalau ada yang marah, jangan ada yang lain gatal nak pujuk, so pendam je rasa kasihan tu.. Bukan apa, kalo ada yang marah terus ada yang pujuk, takut besar kepala pulak.. =)
.
Muka sedih kena marah sebab nak main ngan kamera.. Dah rosakkan satu, takkan nak biar dia rosakkan satu lagi.. =)

7 comments:

Mama Q said...

dah nak jd abg...makin cerdik la dia..

littlehumblelynn said...

jiey

alah siannya tgk ian..alah..alah..meh aunty pujuk!!mama marah yek..

yatie chomeyl said...

cidik abe Ian buat muko sayu, toksey bui keno maroh kaw2 ehehe

Bicara hati ibu aisya said...

;) Hemsemlah abg rayyan nih.Cubit sikit pipi tu boleh?

me suya said...

Alhamdulillah..
tiap hari pun ada perkembangan Ian..
Kak jie, makin ditengok makin comel taw Ian ni.. macam baby :)

Rizziela said...

memang tak sampai hati bila mata redup tu merenung manja kat kita

Pandai Rayyan sekarang ek?

afni+hafiz=dani said...

hehe..sama la macam afni. lepas mara dani, kalo hubby nak pujuk mmg siap la dengan2 hubby sekali kena mara