Friday, January 28, 2011

Potty training untuk Rayyan Ariff

Potty training untuk Rayyan Ariff dimulakan oleh cikgunya di sekolah. Hari pertama, Rayyan Ariff pulang dengan seluar yang berganti kerna seluar asal yang dipakai sudah basah.
.
Hari kedua, Rayyan Ariff pulang tanpa memakai seluar, hanya memakai lampin pakai buang kerna habis seluarnya basah.
.
Hari ketiga, Rayyan Ariff pulang dengan memakai lampin bersaiz besar, yakni lampin pakai buang untuk orang dewasa seperti yang pernah saya nyatakan di dalam entri ini. Kehabisan lampin pakai buang kerna bibik hanya membawa satu extra diaper.
.
Hari keempat yakni semalam (setelah beberapa hari tidak dapat ke sekolah kerana keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan), Rayyan Ariff pulang dengan memakai seluar yang sama yang dipakainya sewaktu meninggalkan rumah! Read: Tiada adegan terkencing di situ.. =)
.

Terima kasih cikgu. InsyaAllah, akan kami teruskan di rumah..
*smiling*
Budak well-behaved sambut mama balik office.. =)
.
P/s - Puan Ros @ Tadika Sinaran Intelek, thanks for your support.. If just your place is near to our place kan? FYI, Rayyan started going to school in the 2nd week of January. But there is some issues as per this entry. Tapi takpe, InsyaAllah ada jalan nanti.. :-)
.
P/s 2 - Kiah Ronggeng, thanks for the info and support yea.. *smiling* Shi*chida? Ada kat entry ni. Glenn Doman? Ada kat entry ni. =)

4 comments:

yatie chomeyl said...

x lamo lg abe Ian xpyh pakai pampers dh...go abe Ian..go!

Coffee Mama said...

Salam Jiey, (1st time comment kat sini)..

Congrats to Rayyan!Kagum dengan kegigihan you and cikgu2 kat sekolah. It is not an easy task coz I'm still trying to potty train my daughter (actually, I yang tak ready and keep giving excuse..hehe)

Mama Kembar Tiga said...

wahh good boy laa Rayyan, untie soo proud of u, muah muah muahhhh :-)

transformed housewife said...

wah baguhla Ian ni. Hafizah hok nok masuk 4 thn ni pun tokleh lg potty train. Dio sokmo teriok kalu suruh duduk atas toilet seat. huhu