Saturday, October 31, 2009

Kurus dan slim itu cantik???

Ini foto -foto Rayyan Ariff selepas baik dari demam selsema yang berpanjangan. Kasihan anak kecil ini, berat badannya susut.. Lihat sahaja lengannya yang panjang dan kecil.. Dia kurang selera makan dan sama sekali tidak mahu susu..
.
*Namun tetap sukakan kipas.. Siap tepuk tangan tu.. :P*
.
Namun kini, saya rasakan beratnya mungkin sudah naik sedikit. Tidak sabar rasanya mahu menimbang beratnya apabila bertemu Dr. Yong dan Dr. Sofiah nanti.. Bermacam makanan yang saya berikan kepadanya kerana mahu beratnya naik. Dan dia masih tidak begitu menggemari susu. Milo? Hanya yang sejuk sahaja yang diterima tekaknya.. :P
.
Pelik kan? Kalau anak kecil, dengan penuh semangat mahu beratnya naik.. Biar tembam agar nampak comel sahaja..
.
Tapi bila tiba giliran si ibu, satu kesalahan jika berat badan naik walau 500gm!
.
P/s - Tiba2 emo.. Berat mokcik naik la tu.. Huhuhu..Dah makan tak hengat dunia!

12 comments:

Cikpid said...

yup2..anak kalo kurus kita risau..tapi kalo maknye plak terbalik..kenapa yer??

Jiey..kalo die x minum susu n mkn..die minum ape jek??x lapar plak die ek?/

alyyani said...

betul la. kite ni sibuk bagi anak kite makan macam sebab nak nmpk tembam. tembam itu comel. tapi kalau da besar tebalik la. tp ko comel je jiey :D

betulla, ian ni ikut ayah dia, panjang betul. nia aku tgk kecik je. hehehe

Noorlaila Mohamed Nor said...

sweet je ian!
makan byk2 tau~

kak jiey, 500g pn bagi efek kan
nak jugak turunkan berat
huhu

Noorlaila Mohamed Nor said...

http://rojakstory.blogspot.com/2009/05/memasang-passwordkata-laluan-pada-entri.html
kat sini tutorial

http://www.vincentcheung.ca/jsencryption/
kat sini template

akak try dulu
kalau xpaham nnt boleh tanya saya k

yatie chomeyl said...

jolor jugop jiey deh..mok2 ni bersungguh2 nok kurus, yang anok pulop mok2 sungguh2 nok bui tembam eheh

AppleCrux said...

tu la kan jiey..mummy nak kurus, anak nak debab sikit baru kiut miut..haha..my boy dah makin kurus..tp dia mkn boleh tahan jugakla..cuma metabolisma tinggi kot..ape2 pun kurus ke demok ke..ian tetap hencem!

tini said...

ni mesti kes blk kg ari tu la ni. mesti sorga je mkn mommy masak ikut selera kita kan..

izzahazfar said...

akak..kalau zah bgtau jgn jeles yer...zah turun lagi berat ni..since berjauhan dgn anak dan suami..hehehe

ian dah sihat ker?....emm....cepat sembuh ya sayang!

Farah said...

haah kalau anak punye berat naik 100 gm pon dah sangat gembira..mmg risau kalau badannye susut..

keh keh keh..jgn emo jiey..raya dah habis ni..boleh control makan balik..gud lak!

[I][T][A] said...

Ian dah kurus cikitlah... Ian kurang minum susu susahlah badan nak naik... Raisha dulu tak nak minum susu tapi skrang bila dah besar suka plak dia minum susu... Dan bila minum susu ni badan cepat naik dan sihat.

Budak2 mesti nak tembamkan baru seronok tengok.. geram jer..

Ibu Eishah n Yusuf said...

huhuh..jiey...yusuf skrg ni erni dah bantai bg nestumm..bia tombam lagi..hukhukhuk..bab berat ibu plak..erni x penah rasa lg susah nak turunkan bdn sbb erni mmg cikeding dah..nak tambah berat bdn lg ader ler..hehehe..ni pun dh banyak turun..haihhh!!kena makan byk2 pasni..

nyyzza said...

jiey ttp comel..ahakzz